خبرگزاری کار ایران

محجوب در گفت‌وگو با ایلنا:

وزارت صنعت به مشکل کارگاه‌های کشاورزی رسیدگی نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۴۵۳

محجوب با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت خود را متولی واحدهای کشت و صنعت که مجوزشان را از جهاد کشاورزی دریافت می کنند نمی‌داند افزود: به همین دلیل شاهد بروز برخی مشکلات در مجتمع کشت و صنعت مهاباد هستیم.

علیرضا محجوب در گفتگو با خبرنگارایلنا با اشاره به ضرورت توجه به نیازهای جامعه کارگری گفت: با توجه به اینکه این قشر از جمله طبقات کم درآمد جامعه به شمار می‌آید؛ ضرورت دارد هرچه بیشتر در راستای بهبود معیشت کارگران حرکت کنیم.

وی با اشاره به حل مشکلات کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد افزود: مطالبات کارگران در راستای حقوق معوقه و عقب افتاده آنها باید پیگیری و پرداخت شود.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت خود را متولی واحدهای کشت و صنعتی که مجوزشان را از جهاد کشاورزی دریافت می‌کنند نمی‌داند؛ افزود: به همین دلیل شاهد بروز برخی مشکلات در مجتمع کشت و صنعت مهاباد هستیم.

وی با اشاره به اینکه قانون مدونی هم در راستای این قبیل مشکلات که بین وزارت صنعت، معدن، تجارت و جهاد کشاورزی به وجود می‌آید نداریم؛ افزود: به همین دلیل شاهد آن هستیم که وزارت صنعت، معدن و تجارت خود را متولی نمی‌داند و معتقد است وزارت جهاد کشاورزی که مجوز آن را صادر کرده است؛ باید پیگیر مسئله باشد.

به گفته این نماینده مجلس؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت معتقد است قوانین موجود برای ورود به مجتمع کشت و صنعت مهاباد در حیطه وظایف آنها صدق نمی‌کند.

محجوب با اشاره به اینکه طبق قانون وزارت صنعت، معدن و تجارت از محل هدفمندی یارانه‌ها به واحدهای تولیدی کمک می‌کند؛ افزود: با توجه به آنکه وزارت صنعت و معدن مسئله مهاباد را مربوط به حیطه کاری خود نمی‌داند لازم است برخی قوانین را به صنایع تبدیلی و کشت و صنعت تعمیم دهیم.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه هیات تشخیص و حل اختلاف به مسئله کارگران رسیدگی و حکم آنان را صادر می‌کند؛ افزود: در قانون تامین حقوق کارگران پیش‌‌بینی شده است.

وی ادامه داد: پیگیری‌های ما از وزارت جهاد کشاورزی درخصوص مجتمع کشت و صنعت مهاباد ادامه دارد و امیدواریم از طریق نمایندگان حوزه انتخابیه مهاباد این موضوع با جدیت پیگیری شود.

وی ادامه داد: گفت و شنودها در خصوص حل مسئله کارگران مجتمع کشت و صنعت مهاباد با جهاد کشاورزی و سایر مقامات این وزارتخانه باید تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز