خبرگزاری کار ایران

ترمیم حقوق کارکنان قراردادی نفت تا پایان سال جاری

کد خبر : ۴۴۹۰۵۱

به گفته معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران ، موضوع پرداخت یک میلیون تومان برای کمک به معیشت کارکنان قراردادی‌ تا پایان امسال تحقق می‌یابد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت، معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی اعلام کرد، پرداخت یک میلیون تومان برای کمک به معیشت کارکنان قراردادی‌ تا پایان امسال تحقق می‌یابد. 

«رضا خلیلی» در همین باره افزود: حقوق کارکنان باید در چارچوب نظامی انگیزشی تعریف شود. 

وی اظهار داشت: پس از بررسی‌ها و مطالعات گسترده و با استخراج آمار و اطلاعات مربوط به تعداد کارکنان قرارداد مستقیم با شرکت‌های زیرمجموعه وزارت نفت، اعم از سوابق، فعالیت‌ها، ترکیب سنی، تحصیلی، جنسیتی، جایگاه کارکنان، مقایسه حقوق و مزایای پرسنل رسمی، پیمانی و قراردادی و... برای بهبود وضعیت حقوقی و معیشتی این گروه از کارکنان، برنامه‌های اجرایی مدونی را تهیه کرده است که به زودی اجرا می‌کند.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی یادآور شد: از وضع نامطلوب میزان دریافتی همکاران قراردادی آگاهیم، به همین منظور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، دستور تشکیل کمیته‌ای برای سامان‌دهی به وضعیت کارکنان قراردادی را صادر کرده‌اند، در عین حال راهکارهای کارآمدی هم برای بهبود وضعیت کارکنان قرارداد مستقیم تمهید شده است.

خلیلی با بیان اینکه معاونت عملیات غیرصنعتی شرکت ملی نفت ایران در نامه‌ای به کریم سلحشور؛ معاون منابع انسانی وزارت نفت، اجرای ماده ۱۰ قانون نفت را خواهان شده است، ادامه داد: هدف، ایجاد تعادل منطقی میان وضعیت کارکنان قرارداد مدت موقت و مدت معین است.

بر اساس ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت، نظام های اداری و استخدامی و پرداخت حقوق و مزایای آن دسته از کارکنان شرکت های تابعه وزارت نفت که در واحدهای عملیاتی و تخصصی شاغل هستند با رویکرد تقویت رقابت‌پذیری و سرعت بخشیدن به بهره‌برداری از میادین مشترک و حفظ نیروی انسانی متخصص تابع آیین‌نامه خاصی است که بدون الزام به رعایت قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه و با پیشنهاد وزارت نفت و تأیید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه‌انسانی رئیس‌جمهور تهیه می‌شود و حداکثر ظرف شش‌ماه پس از لازم‌الاجراء شدن این قانون به تصویب رئیس‌جمهوری می‌رسد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور عملیات غیرصنعتی، با بیان اینکه تعداد کل نیروهای رسمی در وزارت نفت، حدود ۶۵ هزار نفر است، گفت: تعداد کل کارکنان پیمانکاری در شرکت ملی نفت ایران ۴۸ هزار نفر و تعداد نیروی های رسمی شرکت ملی نفت ایران، ۳۹۵۰۰ نفر است.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده، تعداد کارکنان قرارداد مستقیم در کل صنعت نفت ۳۸ هزار نفر است که ۱۹۵۰۰ تن از آنها در شرکت ملی نفت ایران شاغل هستند که این تعداد ممکن است کاهش پیدا کند، اما دیگر به این تعداد کارکنان قراردادی افزوده نخواهد شد. تعداد کارکنان قرارداد مدت معین هم حدود یکهزار نفر است که ۴۲۰ نفر از آنان در شرکت ملی نفت ایران شاغل هستند.

خلیلی با بیان اینکه هم‌اکنون حدود ۴۲۰ تن، نیروی قرارداد مدت معین در شرکت ملی نفت ایران مشغول به کار هستند، گفت: این تعداد از کارکنان عموما روی سمت‌های سازمانی مشخص قرار دارند و رشته‌های تحصیلی بیشتر آنان هم مرتبط با فعالیتشان در صنعت نفت است، از این رو برنامه داریم که در آتیه‌ای نزدیک وضعیت استخدامی ۹۰ درصد آنان را تثبیت کنیم.

وی با بیان اینکه تعداد کارکنان قرارداد مدت موقت در شرکت ملی نفت ایران حدود ۱۹۵۰۰ تن است، توضیح داد: سطح تحصیلات بیش از ۵۰ درصد آنان، دیپلم یا زیر دیپلم است، از این رو، شرایط شرکت در آزمون استخدامی را ندارند. حدود ۴۰ درصد از این کارکنان هم تحصیلات کاردانی به بالا دارند که مدرک حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از آنان، فنی نیست و با مسائل فنی صنعت نفت ارتباط ندارد و عموما فارغ‌التحصیلان رشته‌های زیرمجموعه علوم انسانی هستند. بخشی هم تحصیلات کارشناسی ارشد و دکتری دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز