خبرگزاری کار ایران

منابع خبری ایلنا مطرح کردند؛

موج تعدیل کارگران در شرکت نوظهور

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۷۴۴

روز گذشته بیست کارگر شرکت نوظهور پس از خاتمه قرارداد به دلیل کمبود نقدینگی و عدم نیاز از سوی کارفرما تعدیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تعدیل کارگران در شرکت صنایع کاغذسازی نوظهور، موجب نگرانی کارگرانی شده است که در این واحد تولیدی شاغلند.

تعدادی از این کارگران صبح امروز در تماس با ایلنا گفتند: حدود بیست کارگر قراردادی دیروز تعدیل شدند. قرارداد این کارگران یک ماهه بوده و پس از خاتمه زمان، کارفرما به دلیل عدم نیاز، قرارداد آن‌ها را تمدید نکرده است.

از قرار معلوم، قراردادهای کارگران قراردادی در شرکتی که در حال حاضر ۱۲۰ کارگر دارد و فقط ۱۲ نفر از آن‌ها رسمی هستند، یک ماهه است و در یک سال گذشته، تعداد زیادی از کارگران به تناوب تعدیل شده‌اند؛ به طوری که از ۲۶۰ کارگر این شرکت تولیدی، بیش از نیمی در یک سال گذشته بیکار شده‌اند.

نمایندگان کارگران نوظهور می‌گویند: نگران آینده این واحد تولیدی هستیم؛ به همه مقامات حتی به رئیس جمهور نامه نوشتیم و درخواست کردیم که به وضعیت ما رسیدگی کنند؛ حداقل تسهیلات و وام بدهند که این واحد سرپا بماند، اما هیچ خبری نشده است. اگر به داد این واحد نرسند، عنقریب است که همه کارگران آن بیکار شوند.

یک کارگر دیگر می‌گوید: بیش از بیست سال است که در شرکت نوظهور مشغول به کار هستم، اما این روز‌ها اوضاع اصلا خوب نیست؛ حقوق‌ها عقب می‌افتد؛ این اواخر هر دو ماه یک بار دستمزدمان پرداخت شده‌است. با اینکه رسمی هستم اما نگرانی برای آینده این واحد جدی است. بایستی مسئولان فکری به حال ما بکنند.

در حال حاضر، کارگران شرکت صنایع کاغذسازی نوظهور در کیلومتر ۶ جاده کرج-شادآباد، منتظر توجه مسئولان و تدبیر آن‌ها هستند که شاید از این طریق بشود اشتغال ۱۲۰ کارگر باقیمانده این واحد را حفظ کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز