خبرگزاری کار ایران

استاندار خوزستان اعلام کرد؛

مشکلات کارگران نیشکر هفت تپه در دست پیگیری است

کد خبر : ۴۴۳۵۷۹

مسایل و مشکلات کارکنان و بازنشستگان این شرکت در دست پیگیری است

به گزارش ایلنا، استاندار خوزستان با تائید مسایل و مشکلات جامعه کارگری شاغل در کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه گفت: مسایل و مشکلات کارکنان و بازنشستگان این شرکت در دست پیگیری است.

«غلامرضا شریعتی» در محل گروه صنایع کاغذ پارس در هفت تپه اظهار داشت: مدیریت این شرکت باید تلاش کند تا حقوق کارگران را بموقع پرداخت کند و حق سنوات بازنشستگان خود را نیز بتدریج پرداخت نماید.

وی افزود: کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شرایطی به بخش خصوصی واگذار شد که هفت ماه حقوق معوقه داشت و مشکلات بسیاری شرکت را زمین‌گیر کرده بود و سطح زیر کشت مزارع نیشکر نیز به شدت کاهش یافته بود، اما در مدت حدود یکسال بخش خصوصی برای احیای این شرکت بزرگ تولید شکر به خوبی وارد عمل شده به طوریکه حقوق معوقه کارگران آن به یک ماه کاهش یافته است.

وی مجموع کارگران و افراد شاغل در این شرکت را بیش از سه هزار و 500 نفر عنوان کرد و اظهار داشت: با احتساب خانوارهای این کارکنان، بیش از 13 هزار نفر به صورت مستقیم از این شرکت ارتزاق می کنند، لذا نباید کاری کرد که روند تولید و فعالیت در این شرکت مختل شود.

جمعی از کارکنان بازنشسته کارخانه کشت و صنعت نیشکر هفت تپه در شمال خوزستان روز شنبه در محل این شرکت تجمع صنفی برگزار کردند.

تأخیر در پرداخت حقوق و مطالبات کارگران شاغل در این شرکت بارها مورد اعتراض جامعه کارگری قرار گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز