خبرگزاری کار ایران

پرداخت مطالبات کارگران گروه ملی فولاد منوط به افزایش تولید شد

asdasd
کد خبر : ۴۴۲۱۹۳

پس از برگزاری سه نوبت اعتراض صنفی توسط کارگران گروه ملی صنعتی، مدیریت این مجموعه صنعتی ، پرداخت مطالبات این کارگران را منوط به افزایش تولید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارکنان شرکت گروه ملی فولاد برای سومین بار در یک هفته اخیر در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق و مطالبات خود دست به تجمع زده‌اند، و در این میان   که مدیریت مجموعه در مقام کارفرما از تهران به نزد آنها در اهواز رفته و اعلام کرده است برای اینکه معوقات شما را پرداخت کنیم باید تولید افزایش یابد.

در همین خصوص یکی از نماینده کارگران در خصوص اقدامات کارفرمای این شرکت به ایلنا گفت: ظاهرا اعتراضات صنفی‌ما چندان خوشایند کارفرما نبوده است و برای همین مدیریت مجموعه در جلسه خود با کارگران مراتب نارضایتی خود را اعلام کرده است.

از قرار معلوم بخشی از مشکلات این کارگران با پرونده اختلاسی که چند سال پیش در گروه ملی فولاد اتفاق افتاده است، ارتباط دارد و در همین راستا اکنون مدتی است که در میان کارگران این مجموعه صنعتی صحبت از واگذاری مالکیت این گروه در میان است.

کارکنان این مجموعه صنعتی می‌گویند به همین دلیل تا مشخص شدن وضعیت مجموعه، امکان پرداخت مطالبات مزدی آنها نیست، مگر این که از محل فروش عواید محصولات کارخانه بتوان برای این مسئله تامین اعتبار مالی کرد.

براساس این اظهارات که به نقل از مدیریت مجموعه در اختیار ایلنا قرار گرفته‌است، در صورت مشخص شدن وضعیت شرکت، تسویه مطالبات معوقه کارکنان آغاز خواهد شد. 

از قرار معلوم مدیریت مجموعه در جلسه اخیر خود با کارگران خواستار آن شده است تا به منظور به سودآور کردن فعالیت‌ خطوط تولید، سقف تولید کارخانه از حدود 30 تا 50 هزار تن تا 100 هزار تن افزایش یابد و در مقابل این اظهارات کارگران نگرانند که مبادا در صورت بروز چنین اتفاقی بازهم مشکل پرداخت مطالبات آنها حل نشده باقی بماند.

در عین حال ظاهرا کارکنان این مجموعه نسبت به وظایفی که درشرایط نامساعد کنونی به عنوان حامی مالی یکی از تیم‌های ورزشی برعهده این واحد صنعتی گذاشته شده، معترضند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز