خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورا‌های اسلامی کار شهرستان ری مطرح شد:

لایحه اصلاح قانون کار معیشت و امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۸۷۸

جلسه کانون هماهنگی های کانون شورا‌های اسلامی کار شهرستان ری با محوریت بررسی قانون کار و نقد لایحه اصلاح قانون کار و تبعات آن بر روی کارگران و خانواده‌های آنان برگزار شد. در این جلسه بر بازگشت لایحه اصلاح قانون کار به دولت تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز جلسه کانون هماهنگی های شورا‌های اسلامی کار شهرستان ری با حضور اعضای کانون شوراهای اسلامی کار کارخانه ‌جات محور شهر ری برگزار شد.

در این جلسه «محمد رضا بقائیان»، مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار شهرستان ری در خصوص اهمیت نقش شوراهای اسلامی کار کارخانه جات و نقش آنان در همراه کردن کارگران و تقویت مشارکت آنان در درون واحدها تاکید کرد.

همچنین مواد مختلف قانون کار و تبعات تصویب لایحه اصلاح قانون کار مورد بحث قرار گرفت و تاکید شد که این لایحه معیشت و امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد.

وی در این جلسه یادآوری شد که لایحه اصلاح قانون کار  به صورت همه جانبه‌ای حقوق کارگران را تضییع می کند و زمینه را برای هر چه بی دفاع کردن کارگران فراهم می‌کند.

اعضای حاضر در جلسه به اتفاق بر ضرورت بازگشت لایحه اصلاح قانون کار از مجلس تاکید کردند چرا که حمایت از کارگران  یکی از اصلی ترین وعده های انتخاباتی حسن روحانی بود و این لایحه با آن وعده‌ها مغایرت کامل دارد. 

  ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت نیز یکی از بحث ها مطرح شده در این جلسه بود و از آن به عنوان طرحی که زمینه ساز اتلاف منابع درمان کارگران است، یاد شد.

لازم به ذکر است  که تشکل‌های کارگری کشور در روز 25 آبان به دعوت کانون هماهنگی‌های شوراهای اسلامی کار استان تهران، تجمع صنفی مسالمت آمیزی برگزار کردند.

در این تجمع لایحه اصلاح قانون کار «ظلمی بزرگ» در حق کارگران توصیف شد که  بی عدالتی حاکم بر مناطق آزاد را به   کل کشور تعمیم می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز