خبرگزاری کار ایران

یک عضو کارگری شورای عالی کار مطرح کرد:

اموال سازمان تامین اجتماعی بی‌صاحب نیست/ توجیهات عوام گرایانه وزارت بهداشت موتور پیش بردن طرح تحول سلامت

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۲۲۸

یک عضو کارگری شورای عالی کار، معتقد است که طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی همانند طرح هدفمندی یارانه‌ها شکست خورده است. وی در عین حال تاکید دارد که وزیر بهداشت با توجیهات عوامگرایانه قصد جلب نظر طبقات محروم جامعه را دارد.

«علی خدایی»، عضو کارگری شورای عالی کار در گفت و گو با ایلنا، اظهار داشت: طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی منابع درمان کارگران را به صورت گسترده‌ای حیف و میل می کند و از نظر سابقه تاریخی این طرح  را تنها می‌توان با طرح شکست خورده هدفمندی یارانه‌ها مقایسه کرد.

عضو کارگری شورای عالی کار، در ادامه با بیان اینکه طرح تحول سلامت به جای رسیدگی به سلامت ، نابودی سلامت روان کارگران  را هدف گرفته است، تصریح کرد:  وزارت بهداشت با اقدامات عوامگرایانه‌ای که نمونه موخر آن را تنها در دولت گذشته می‌توان سراغ داشت، می خواهد لجوجانه طرح تحول سلامت به شیوه نادرست خود اجرا کند و در این مسیربه جای اینکه واقعیت را به مردم بگوید اعلام می‌کند که هدفش پوشش رایگان بیمه‌ای درمان است.

وی افزود: این اظهارت عوامگرایانه را به صورت کلی می‌توان موتور پیش بردن طرح تحول سلامت دانست و البته باید در خصوص آن نگران بود چرا که گویا هنوز با گذشت سه سال  از رفتن دولت یازدهم، هنوز  فضای مسموم عوامگرایی در جامعه وجود دارد.

وی با اشاره به رد طرح ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق مجلس، گفت: وزیر بهداشت به تاسی از رئیس دولت گذشته که با لج بازی به خواسته‌های خود می رسید، می‌خواهد با دامن زدن به همان فضا، مجلس را تحت فشار بگذارد تا ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی صورت بگیرد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور این رویه در حالی از سوی وزارت بهداشت دنبال می‌شود که منابع موجود در صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی خصوصی است.

وی تصریح کرد: منابع درمان سازمان تامین اجتماعی صاحب دارد ولی ظاهرا وزیر بهداشت آن را بی صاحب تصور کرده است و از این رو است که آقای قاضی زاده‌هاشمی و همکارنش عادت کرده‌اند که هر روز در مورد آن اظهار کند و وزارتخانه تحت تصدی خود را در خصوص تملک اموال کارگران محق بدانند.

خدایی افزود: وزیر بهداشت به جای اینکه سازمان تامین اجتماعی و وزارت رفاه را با هدف مشروع جلوه دادن خواسته های ناشروع خود تخریب کند. به این سوال پاسخ دهد که چرا با وجود در اختیار گرفتن هزاران میلیارد تومان بودجه ازعمومی کشور از اداره طرح تحول سلامت ناتوان است؟

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور ادامه داد: آیا این به این خاطر نیست که منابع این طرح صرف افزایش چند صد میلیون تومانی کارانه پزشکان شده است و دست آخر که به مرز ورشکستگی رسیده‌اند  می‌خواهند به نام محرومان به اموال سازمان تامین اجتماعی هم دست‌درازی کنند.

وی در پایان با بیان اینکه شاید از نظر مدیران وزارت بهداشت پیش برد طرح تحول سلامت با دست اندازی به منابع سایر صندوق‌ها به منظور حفظ محبوبیت و اعتبار سیاسی اشخاص حامی آن ضروری است که هنوز حاضر به اصلاح سیاست نادرست خود نیستند، تصریح کرد: به وضوح روشن است که منابع درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی قرار است صرف چه چیزی شود. از این رو باید جلوی طرح دوباره این ادغام در مجلس را گرفت و بر آن مصر بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز