خبرگزاری کار ایران

کارگزاران صندوق بیمه کشاورزی در انتظار تصویب طرح جذب/بیش از ۳۰۰۰ نفر بلاتکلیفند

کارگزاران بیمه کشاورزی می‌گویند: نمایندگان مجلس قرار است طرح جذب کارگزاران را هفته آینده در صحن علنی مجلس به رای بگذارند. این کارگزاران خواستار همکاری بانک کشاورزی و صندوق بیمه کشاورزی در تصویب این طرح شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سه شنبه (سی آذر)، بیش از پانصد نفر از کارگزاران بیمه کشاورزی از سراسر کشور به تهران آمده و مقابل مجلس و بانک کشاورزی تجمع کردند.

این کارگزاران با بیان این که تجمع ما مقابل مجلس در راستای تجمعات قبلی و فقط با هدف یادآوری به نمایندگان برگزار شد؛ می‌گویند: نمایندگان وعده دادندکه طرح جذب ما هفته آینده در قالب بند 41 برنامه ششم توسعه، در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.

این کارگزاران که در انتظار تصویب طرح جذب خود به سر می‌برند و در ماههای گذشته جهت پیگیری مطالبات خود بارها به تهران آمده‌اند؛ می‌گویند: پس از تجمع مقابل مجلس، مقابل بانک کشاورزی رفتیم و در نهایت نمایندگان کارگزاران با نمایندگان بانک و صندوق بیمه کشاورزی جلسه‌ای برگزار کردند که در این جلسه مسئولان بانک کشاورزی وعده دادند که در جریان تصویب طرح در مجلس، کارشکنی نکنند و از طرف دیگر با خصوصی‌سازی کارگزاری صندوق بیمه کشاورزی مخالفت کنند.

کارگزاران می‌گویند: بیش از سه هزار نفریم که وضعیت شغلی بلاتکلیف داریم؛ تاکنون نه بانک کشاورزی و نه وزارت جهاد کشاورزی از ما حمایت نکرده‌اند؛ حتی سازمان نظام مهندسی کشاورزی که اکثریت قریب به اتفاق ما کارگزاران عضو آن هستیم، در مقابل اجحاف در حق اعضای خود سکوت کرده‌است و از ما حمایت نمی‌کند؛ این بار چشم امید به وعده‌های نمایندگان مجلس داریم و منتظریم که با تحقق این وعده‌ها، از این شرایط دشوار شغلی رهایی پیدا کنیم.

کد خبر : ۴۴۰۴۸۴