خبرگزاری کار ایران

مطالبات مزدی کارگران شهرداری لوشان تا سه ماه برآورد می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۱۶۹

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر لوشان، شهرداری این شهر باید پاسخگوی پرداخت نشدن سه ماه معوقات مزدی کارگران شاغل در این مجموعه‌ باشد.

جمعی از کارگران مجموعه‌های شهرداری لوشان در تماس با ایلنا از دست کم سه ماه معوقات مزدی خود خبر دادند.

به گفته این کارگران  که در سازمان‌هایی همانند آتش نشانی، فضای سبز و خدماتی  شهرداری لوشان کار می‌کنند، مهم‌ترین عامل پرداخت نشدن مزد آنها کمبود نقدینگی و نبود منابع مالی است.

این کارگران که زیر نظر مستقیم شهرداری لوشان مشغول به کار هستند، از بی نتیجه ماندن پیگیری‌ها و ادامه بلاتکلیفی خود خبر دادند.

کارگران می‌گویند: وقتی به شهرداری وشورای شهر مراجعه می‌کنیم، با بی توجه ای مسئولان شهرداری وشورای شهر روبرو می شویم .با این حال مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد بوجود آمده زندگی  کارگران را بسیار سخت کرده بطوریکه که می توان گفت برخی از همکارانمان  حتی توان مالی خرید یک قرص نان را هم ندارند.

کارگران در ادامه تصریح کردند؛ جدا از موضوع به تاخیر افتادن مطالبات مزدی ، حدود 2 ماه است که حق بیمه آنها به سازمان تامین اجتماعی واریز نشده است.

به نقل از این کارگران شهرداری لوشان عنوان می‌شود: تعداد8 نفر از همکاران باسابقه آنها به دلیل پرداخت نشدن سهم بیمه مشاغل سخت و زیان آور  از دو سال پیش تاکنون معطل صدور احکام بازنشستگی خود هستند.

در این رابطه رئیس شورای شهر لوشان  نیز با تایید این معوقات مزدی به ایلنا گفت: پیش تر مطالبات معوقه کارگران شهرداری لوشان 5 ماه بود که باپی گیری ودخالت اعضای شورای شهر هم اکنون  این معوقات به سه ماه تقلیل یافته است.

«مرتضی غیاثوند»افزود: این موضوع را از مدتها قبل از طریق شورا با برخی نهاد های  دولتی مستقر در استان وشهرستان همانند استانداری ،فرمانداری وسازمان  همیاری های شهرداریهای استان گیلان  بصورت کتبی وشفاهی پیگیری کردیم و امیدو اریم به نتیجه قابل قبولی برسد.

در همین رابطه رئیس شورای اسلامی شهر لوشان همچنین اظهار داشت: کاهش در آمد شهرداری لوشان باعث بروز مشکلاتی ناشی از کمبود منابع مالی شده است به همین دلیل هم اکنون کارگران ماه‌هاست که  معوقات مزدی طلب دارند.

به گفته وی ، بخش دیگری از مشکلات شهرداری لوشان مربوط به بدهی های مالی آن به برخی نهادهای دولتی وخصوصی همانند سازمان تامین اجتماعی،اداره  دارایی وسازمان همیارهای شهرداری ها است .

همچنین به نقل از این عضو شورای شهر لوشان گفته می‌شود دست کم میزان بدهی های مالی شهرداری لوشان به این سه نهاد دولتی وخصوصی  حدودا به 3 میلیارد تومان می رسد.

مرتضی غیاثوند در پایان سخنان خود  تاکید کرد: مشکلاتی که در زمینه پرداخت دستمزد کارگران بوجود آمده  ناشی از کمبود منابع مالی است با وجود آنکه از سوی برخی نهادها ی مستقر در استان کمک های مالی  به شهرداری شده است اما کافی نیست ونیازمند حمایت بیشتری هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز