خبرگزاری کار ایران

وزیر کار ایران با مدیرکل I.L.O دیدار کرد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حاشیه شانزدهمین نشست منطقه ای گروه دولتهای آسیا و اقیانوسیه سازمان بین المللی کار با مدیر کل سازمان بین المللی کار دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا، ربیعی  بر ارتقای هرچه بیشتر روابط ایران با سازمان بین المللی کار در دوره جدید و اهمیتی که کشورمان برای این سازمان قایل است تاکید کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین  ارتباطات ساختار مند میان ایران و ILO را با اهمیت دانست و  آمادگی کشورمان را برای پیشبرد اهداف آن سازمان اعلام کرد.

ربیعی همچنین با اشاره به اهداف توسعه جهانی موسوم به 2030 ،آینده کار و نقش محوری  و موثری که ایران می تواند در منطقه در کمک به سازمان بین المللی کار برای تحقق اهداف مذکور ایفا نماید ظرفیتها و امکانات جمهوری اسلام ایران را در این مسیر بسیار با اهمیت ارزیابی کرد .

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماع به موضوع  مهاجرین و پناهندگان که به تازگی از سوی سازمان بین المللی کار مورد توجه قرار گرفته پرداخت  و بر استفاده  سازمان بین المللی کار از ظرفیتهای کشورمان و  تجربیاتی که در این زمینه کسب کرده تاکید کرد .

ربیعی برنامه ها و اقدامات وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی در حوزه های مختلف از جمله فعالیتهای صورت گرفته برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل ، رفع سوء تغذیه برنامه های این وزارتخانه در کف حمایت های اجتماعی ، تعاونی ها و برنامه های فقر زدایی را از دیگر عناوین برنامهای این وزارتخانه برشمرد.

آقای گای رایدر مدیر کل سازمان بین المللی کار نیز  نیز در این دیدار با تشکر از فعالیتهای صورت گرفته  خواستار ارتقای همکاریهای سازمان با ایران  شد و بر دریافت نتایج عملی در این همکاریها تاکید کرد .

وی به جایگاه ایران در سازمان بین المللی کار اشاره کرد و توسعه همکاریهای فنی  ایران و سازمان بین المللی کار را با اهمیت ارزیابی کرد.

کد خبر : ۴۳۶۸۵۳