خبرگزاری کار ایران

حزب اتحاد در بیانیه‌ای؛

دولت در لایحه اصلاح قانون کار از مشاورت ذینفعان استفاده کند

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت نسبت به اعاده این لایحه و در ادامه تنظیم و اصلاح آن در مشاورت و رایزنی با ذینفعان و صاحب‌نظران مختلف اقدام کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حزب اتحاد ملت ایران اسلامی با صدور بیانیه‌ای درخصوص لایحه اصلاح قانون کار، از دولت خواست نسبت به اعاده این لایحه و در ادامه تنظیم و اصلاح آن در مشاورت و رایزنی با ذینفعان و صاحب‌نظران مختلف اقدام کند.

در متن این بیانیه آمده:

لایحه اصلاح قانون کار که از طرف دولت به مجلس ارائه شده، مورد اعتراض گسترده تشکل های کارگری کشور قرار گرفته است. صرف نظر از اظهار کارشناسی نسبت به برخی از مواد آن، آنچه از نظر حزب اتحاد ملت ایران اسلامی حائز اهمیت است، این است که اتخاذ سیاست‌ها و ارائه لایحه‌هایی که دامنه تاثیر آنها عمیق و گسترده خواهد بود، نیازمند مشارکت گسترده صاحب‌نظران و ذینفعان در بررسی و تدوین آنها است.

در مورد لایحه اصلاح قانون کار، اعتراضات و پاسخ ها نشان می‌دهند که روند مناسبی برای این موضوع از طرف دولت اتخاذ نشده و لازم است ذینفعان اصلی در بررسی و تدوین چنین لایحه‌ای مشارکت جدی داده شوند.

بر این اساس حزب اتحاد ملت ایران اسلامی انتظار دارد دولت نسبت به اعاده این لایحه و در ادامه تنظیم و اصلاح آن در مشاورت و رایزنی با ذینفعان و صاحب‌نظران مختلف اقدام کند. چنین اقدامی نشان خواهد داد که حتی اگر دولت به لحاظ دیدگاه کارشناسی همچنان بر محتوای این اصلاحیه تاکید داشته باشد اما به لحاظ روش و منش، خواسته‌های وسیع تشکل‌های ذینفع را برای بررسی مجدد آن از طریق اعاده می‌پذیرد و این مسئله برای دولت نه یک شکست، بلکه یک حرکت مترقی در بسط نظام مشارکتی برای تدوین سیاست‌های تاثیرگذار محسوب خواهد شد.

کد خبر : ۴۳۲۱۳۴