خبرگزاری کار ایران

مهربانی در جمع خبرنگاران:

لایحه اصلاح قانون کار، نظام برده داری در ایران را کلید می‌زند

نائب رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان قم، با انتقاد شدید از لایحه اصلاح قانون کار که اخیرا در مجلس شورای اسلامی مطرح شده است، گفت: این لایحه، عملا نظام برده داری در ایران را کلید می زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مراد مهربانی، شامگاه شنبه در نشستی خبری که به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار کشور و در محل سالن اجتماعات خانه کارگر قم برگزار شد، اظهار داشت: قانون کار کشور که در سال ۶۹ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، مورد تأیید صد در صد جامعه کارگران نبود و اشکالاتی را به آن داشتیم اما لایحه اصلاح قانون کار که اخیرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شده، همان حداقل های قانون قبلی را هم مورد تهدید قرار داده است.

وی افزود: لایحه اصلاح قانون کار که اخیرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد، عملا نظام برده داری در ایران را کلید زده و اگرچه ظاهر آن نشان نمی دهد، اما عملا و در اکثر موارد، ما بازنشستگی نخواهیم داشت و کارگر دائما باید بدود تا به بازنشستگی برسد و نمی رسد!

نائب رئیس کانون شوراهای اسلامی کار استان قم، گفت: از مسئولان محترم کشور اعم از دولتی ها و مجلسی ها و اعضای محترم شورای نگهبان می خواهیم که مطالبات جامعه کارگری را مورد عنایت و توجه قرار داده و بدانند کارگران لایحه اصلاح قانون کار اخیری که مطرح شده است را مغایر با عدالت می دانند.

مهربانی در پایان گفت: زیبنده نیست که کارگران کشور که همواره حامی نظام جمهوری اسلامی بوده و در سال های دفاع مقدس نقش عمده ای در پاسداری از انقلاب اسلامی داشته اند، با لایحه اخیر اصلاح قانون کار که از نظر ما کارگران یک لایحه ضد کارگری است، مورد بی مهری قرار گیرند.

کد خبر : ۴۳۰۴۷۱