خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی وزیر رفاه:

تجمیع بیمه‌ها نظام درمانی کشور را ناکارآمد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۲۸۸۰۹

معاون اقتصادی وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی می گوید ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت، نظام درمانی کشور را ناکارآمد می‌کند.

«حجت الـله میرزایی» در گفتگو با ایلنا با یادآوری ورشکستگی بسیاری از سازمان‌های بیمه ای، اظهار داشت: طرح تحول سلامت با تعرفه گذاری نامعقول نرخ درمان، بسیاری از سازمان‌های بیمه‌ای را به ورشکستگی کشانده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح تحول سلامت نه در سطح خرد و نه در سطح کلان به نفع مردم است، تصریح کرد: این طرح تنها ناکارآمدی نظام درمان کشور را در پی دارد چراکه امکان نظارت و کنترل برآن وجود ندارد که این مفسده برانگیز نیز هست.

وی در خصوص چرایی ناکارآمدی طرح تحول سلامت افزود: وقتی عرضه کننده خدمات درمانی، خود تعرفه گذاری می‌کند و تدارکات آن را بر عهده می گیرد عملا خطای بزرگی انجام شده است چرا که در عمل تعرفه‌ها را با نرخ بزرگی افزایش می‌دهد.

میرزایی افزود: تمرکز و انحصار در این شیوه ارائه خدمات درمانی باعث افت کیفیت خدمات درمانی و در نتیجه ضرر و نارضایتی مصرف کننده می‌شود.

معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روند فعلی را بر خلاف قواعد مرسوم اقتصادی دانست و افزود: البته نمایندگان مجلس نشان دادند، هوشمندتر از آن هستند که به طرح ادغام رای دهند اما واقعیت این است  در صورتی که این اتفاق بیفتد مدیریت بیمه و درمان به سطحی نازلی خواهد رفت و در مقابل بر میزان نارضایتی ‌ها افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز