خبرگزاری کار ایران

در طومار اعتراضی تشکل‌های کارگری استان مرکزی مطرح شد:

با طرح های پیشنهاد شده ضدکارگری مخالفیم

تشکل‌‌های کارگری استان مرکزی با امضای طوماری اعتراضی نسبت به لایحه اصلاح قانون کار و مطرح شدن طرح ادغام مخالفت کردند.

به گزارش ایلنا، جمعی از تشکل‌های کارگری استان مرکزی با امضای طوماری اعلام کرده‌اند با طرح‌های ضدکارگری مخالف هستند. در این طومار نسبت به لایحه اصلاح قانون کار و مطرح شدن طرح ادغام اعتراض شده است.

در متن این طومار آمده است:

ما جمعی از تشکلات کارگری استان مرکزی با امضای طوماری در این دوره حساس مخالفت صریح و آشکار خود را نسبت به طرح‌های پیشنهاد شده ضد کارگری که در ذیل دو مورد آن اشاره می‌گردد اعلام می‌داریم.

1. طرح پیشنهادی اصلاح قانون کار که مستقیما امنیت شغلی کارگران را بیش از پیش نشانه رفته و مغایر با اصول 2 ، 3 ، 9 و 43 قانون اساسی و نیز مغایر با مواد 25 و 73 برنامه پنجم توسعه و عدم توجه به افزایش قدرت خرید و معیشت کارگران است.

2. سازمان تامین اجتماعی بر اساس نص صریح قانون ، سازمانی عمومی و غیردولتی است که منابع آن حاصل دسترنج کارگران شریف و بازنشستگان و مستمری‌بگیران عزیز و از جمله حق الناس می‌باشد و هر گونه تعرض و دست‌اندازی به آن و به ویژه بخش درمان این سازمان با عناوینی از قبیل ادغام را خلاف شرع مقدس و مغایر اصل 44 قانون اساسی است.

در پایان، امضا کنندگان طومار از اعضای کمیسیون اجتماعی و تلفیق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواسته‌اند که مانع تصویب اینگونه طرح های ضدکارگری شوند.

تصویر این طومار اعتراضی در زیر آمده است.

64

کد خبر : ۴۲۸۷۲۸