خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

گفته‌های وزیر کار تعجب برانیگز است/ کارگران خواهان بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کارند

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۹۱۳

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید مشخص نیست که کارگران چگونه باید در خصوص لایحه اصلاح قانون کار صدای اعتراض خود را به گوش وزیر کار برسانند تا دولت نسبت به بازپسگیری لایحه اقدام کند.

«علیرضا خرمی» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: هر کس که اخبار مربوط به کارگران را دنبال کرده باشد، می‌داند که در چند ماه گذشته تمامی کارگران بارها بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار را  مطرح کرده‌اند.

وی با ابراز تعجب از گفته‌های اخیر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی براینکه اگر کارگران بخواهند، حاضریم تا لایحه اصلاح قانون کار را پس بگیریم، افزود: کارگران بارها به واسطه نمایندگان خود در سطوح مختلف تشکیلاتی برای بازپسگیری لایحه اصلاح قانون کار بیانیه و طومار جمع آوری و منتشر کرده‌اند و ظاهرا تا حالا مسئولان وزارت کار متوجه این نارضایتی نشده‌اند.

وی بابیان اینکه  مشخص نیست که منظور وزیر کار از اجماع چیست، گفت: هرکس که لایحه اصلاح قانون کار را بخواند به خوبی متوجه می‌شود که این لایحه کاملا معیوب است از این رو است که تشکل‌های کارگری از دولت گذشته تاکنون  نسبت به کلیت این لایحه اعتراض داشتند.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه پلی اکریل اصفهان افزود: ما متوجه نمی‌شویم که دیگر چگونه باید اعتراض خود  در خصوص لایحه‌ای را که نظام حمایت‌های اجتماعی را ساقط می‌کند به گوش دولت و وزارت کار برسانیم.

خرمی با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون کار از حداقل‌های قانونی لازم برای بررسی در مجلس برخوردار نیست، تصریح کرد: بهتر است که اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی وقت خود را صرف بررسی چنین لایحه‌ای نکند چرا که این لایحه خلاف آزادی‌های به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی است.

وی با اشاره به اینکه لایحه اصلاح قانون کار ماده 73 قانون برنامه پنجم توسعه را نقض کرده است، تصریح کرد: دولت و وزارت کار نباید انتظار داشته باشند که وقتی خود اصل سه جانبه گرایی را نقض می‌کنند شرکای اجتماعی‌اشان به سه جانبه گرایی پایبند باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز