خبرگزاری کار ایران

فعالان کارگری در غرفه ایلنا مطرح کردند؛

لزوم بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار/ با گسترش مناطق آزاد مخالفیم

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۵۸۶

جمعی از فعالان صنفی کارگری با حضور در غرفه ایلنا در نمایشگاه مطبوعات اعلام کردند که جامعه کارگری به صورت متحد با تصمیم دولت و مجلس در خصوص اصلاح قانون کار، گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و ادغام درمان تامین اجتماعی مخالف است .

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز، «علی خدایی» و «علی اصلانی»، اعضای هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور، «حسین حبیبی»، بازرس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور و «عبداللـه وطنخواه»، نایب رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران از غرفه ایلنا در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات دیدار کردند.

در جریان این دیدار، این فعالان کارگری بر لزوم بازپس‌گیری لایحه اصلاح قانون کار تاکید کردند و افزودند: علیرغم پافشاری دولت، جامعه کارگری مصرانه خواستار مسکوت ماندن این لایحه ناکارآمد و بازگشت آن به دولت است.

این فعالان در ادامه از لایحه گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انتقاد کردند و گفتند: این لایحه با خارج کردن کارگران از شمول قانون کار، راه را برای ارزان سازی هرچه بیشتر کارگران و بهره کشی از آنها باز می گذارد.

فعالان کارگری در انتهای این دیدار از مطرح شدن مجدد طرح ادغام منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت انتقاد کردند و تاکید کردند تعرض به منافع جمعی کارگران، عواقب ناخوشایندی به دنبال خواهد داشت.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز