خبرگزاری کار ایران

شوراهای اسلامی کار استان کرمان:

اموال کارگران را بذل و بخشش نکنید/ طرح ادغام نه به نفع دولت است؛ نه کارگران

شوراهای اسلامی کار استان کرمان با صدور بیانیه‌ای نسبت به مطرح شدن طرح ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا، کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان کرمان با صدور بیانیه ای نسبت به مطرح شدن طرح ادغام صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت انتقاد کردند.

در این بیانیه که به امضای شوراهای اسلامی کار واحدهای تولیدی این استان رسیده، صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی، مشاع و بین‌النسلی و طرح ادغام، در مغایرت با اصل 44 قانون اساسی عنوان شده است.

در بخش‌هایی از این بیانیه آمده است: کانون هماهنگی شورای اسلامی کار استان کرمان به همراه سایر شوراهای اسلامی کار واحدهای سرتاسر این استان به نمایندگی از جامعه شریف کارگران استان مخالفت شدید خود را با واگذاری معاونت درمان تامین اجتماعی به صندوق بیمه سلامت اعلام می‌کند چراکه مالکیت این صندوق مشاع و بین‌النسلی بوده و در زمره حق‌الناس است و به هیچ عنوان دولتی محسوب نمی‌شود و جزو اموال کارگران و کارفرمایان بوده و هست و هرگونه واگذاری و بذل وبخشش می بایست با اجازه صاحبان اصلی آن صورت پذیرد. لذا ما نمایندگان کارگران پهناورترین استان ایران اسلامی هرگونه تحرکی که موجب خدشه‌ وارد کردن به استقلال بخش‌های بیمه‌ای و به ویژه درمانی سازمان تامین اجتماعی شود را خلاف اصل 44 قانون اساسی دانسته و به نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی و دولتمردان یادآوری می‌کنیم که سازمان تامین اجتماعی یک سازمان حمایتی نیست بلکه یک سازمان بیمه‌گر است که مکلف به ارائه خدمات بیمه‌ای و درمانی به افرادی است که با پرداخت حق بیمه ماهیانه خود در تامین منابع این سازمان مشارکت دارند و این سازمان در برابر آحاد مردم جامعه هیچ‌گونه مسئولیت و تعهدی نداشته و ندارد.

در ادامه آمده است: ارائه هرگونه خدمات به نیازمندان جامعه و گسترش رفاه اجتماعی و بیمه همگانی براساس اصل 29 قانون اساسی از وظایف و تکالیف دولت و حاکمیت است و کارگران در قبال این مسئله هیچ گونه تعهد و مسئولیتی نداشته و ندارد.

در پایان این بیانیه می‌خوانیم: اگر خدایی ناکرده این واگذاری به هر دلیلی صورتی گیرد، کارگران برخلاف میل باطنی و با اذعان به اینکه شاید معاندین از این مسئله سوءاستفاده نمایند دور از انتظار نخواهد بود برای احقاق حقوق حقه خود هر روش دیگری را برای خود محفوظ بدانند.

کد خبر : ۴۲۷۵۵۰