خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم بوشهر در مجلس:

دولت به منافع مظلوم‌ترین اقشار جامعه توجه کند/ منابع کارگران در صندوق درمان تامین‌اجتماعی حق‌الناس است

یک نماینده مجلس می‌گوید: لایحه اصلاح قانون کار برخی از حقوق کارگران و کارفرمایان را بدون در نظر داشتن مصالح آنان نقض کرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ عبدالحمید خدری به ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت اشاره کرد و افزود: منابع درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه آنان تامین شده؛ از این رو مصداق حق الناس است.

وی افزود: بارها یادآور شده‌ایم که حساسیت این موضوع بالا است و دولت باید نظر شرکای اجتماعی خود با رعایت همه جوانب آن در نظر بگیرد.

خدری با بیان اینکه طرح تحول سلامت نباید به منافع بیمه‌پردازان سازمان تامین اجتماعی آسیب برساند؛ تصریح کرد: دولت همواره باید منافع کارگران را به عنوان مظلوم‌ترین اقشار جامعه درنظر داشته باشد. در این خصوص وزارت بهداشت نیز باید به استقلال صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی احترام بگذارد و کسری منابع خود را به گونه‌ای که به اقشار محروم آسیب وارد نشود؛ جبران کند.

وی در عین حال به روند بررسی لایحه اصلاح قانون کار در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: لایحه اصلاح قانون کار برخی از حقوق کارگران و کارفرمایان را بدون در نظر داشتن مصالح آنان نقض کرده است.

نماینده مردم بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس شورای اسلامی هم با درنظر گرفتن همه این حساسیت‌ها لایحه اصلاح قانون کار را بررسی می‌کند. از این رو باید با برگزاری جلسات بیشتر با حضور شرکای اجتماعی تمام جوانب و اثرات لایحه اصلاح قانون کار را بررسی کرد.

کد خبر : ۴۲۷۰۰۹