خبرگزاری کار ایران

اتحادیه کارگران خودروسازی در واکنش به تجمع کارگران سایپا:

تجمعات؛ نتیجه انباشت مطالبات کارگران خودروساز است

اتحادیه کارگران خودروسازی کشور در ارتباط با تجمع کارگران شرکت قالب‌های صنعتی سایپا می‌گوید: این تجمعات نتیجه انباشت مطالبات برآورده نشده است و مدیران خودروسازی‌ها بایستی در سیاست‌های خود بازنگری کنند.

یکی از اعضای اتحادیه کارگران خودروسازی کشور به نمایندگی از این اتحادیه در گفتگو با ایلنا در ارتباط با تجمع کارگران شرکت قالب‌های صنعتی سایپا گفت: مجموعه اتفاقاتی که در سالهای اخیر برای کارگران خودروسازی رخ داده، چندان خوشایند نیست و این اعتراضات صنفی بیانگر این است که مدیران دولتی و شبه دولتی واحدهای خودروسازی بایستی در سیاست‌ها و دیدگاههای خود در حوزه روابط کار، بازنگری کنند.

این عضو اتحادیه افزود: تجمع صنفی کارگران شرکت قالب‌های صنعتی سایپا نتیجه انباشت مطالبات کارگران است و اگرچه این مطالبات ریشه در مشکلات اقتصادی کشور دارد، اما وقتی بحث رونق پیش می‌آید و نتیجه عینی آن هم افزایش فشار و ساعات کاری کارگران است، بایستی به مزایای رفاهی کارگران نیز به همان اندازه توجه شود.

وی با بیان اینکه با روش تعدیل و قطع مزایا، جبران عقب‌ماندگی چندسال گذشته نمی‌شود، افزود: این مسیر درستی نیست و اقتصاد مقاومتی هم اینگونه حاصل نمی‌شود، بلکه توجه به حقوق نیروی انسانی از شاخص‌های اصلی اقتصاد مقاومتی است.

این عضو اتحادیه در پایان گفت: فعالیت خودروسازی‌ها، پس از رفع تحریم‌ها دوبرابر شده و توقع کارگران این است که اگر مزایای پرداختی به همان نسبت افزایش پیدا نمی‌کند، حداقل از آن کاسته نشود.

کد خبر : ۴۲۶۸۸۹