خبرگزاری کار ایران

یک فعال مستقل کارگری:

مقابله با لایحه اصلاح قانون کار نیازمند اعتراض جدی است

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۶۰۹

یک فعال مستقل کارگری معتقد است برای لغو تهاجم دولت به حقوق حداقلی کارگران در قالب لایحه اصلاح قانون کار، نیاز به همبستگی طبقاتی و اعتراض جمعی است.

«بهرام حسنی نژاد»، فعال مستقل کارگری در گفتگو با ایلنا با اشاره به لایحه اصلاح قانون کار این لایحه را ضدکارگری خواند و گفت: متاسفانه هم در دولت قبل و هم در دولت فعلی شاهد تهاجم همه جانبه به حقوق کارگران هستیم.

وی افزود: از این تهاجمات همه جانبه آنگونه برمی اید که دولتی‌ها قصد دارند همه دستاوردهای طبقه کارگر در دهه های گذشته را نابود کنند و منافع خود و حامیان خود را به کرسی بنشانند.

دبیر سابق انجمن صنفی کارگران چادرملو در ادامه با اشاره به تاریخچه تهاجمات گسترده به حقوق حداقلی کارگران افزود: طرح ناکارآمد استاد-شاگردی، معافیت کارگاههای کوچک از شمول قانون کار و حال تلاش برای اصلاحات ضدکارگری قانون کار همه در راستای همین تهاجمات است.

حسنی نژاد افزود: این لایحه پیشنهادی نه با مقاوله‌نامه‌های بین‌المللی و نه با قانون اساسی همخوان نیست و بدیهی است که در صورت تصویب آن، شاهد یکی از تلخ ترین جریان‌ها و اتفاقات ضدکارگری در طول تاریخ چند دهه گذشته خواهیم بود.

این فعال کارگری در ادامه با انتقاد از رویکرد شبه منفعل تشکل‌های رسمی کارگری در قبال این خطر جدی گفت: تشکل‌های رسمی کارگری بایستی با توان حداکثری در این عرصه وارد شوند و اگر نتوانند در این موضوع بسیار بااهمیت از منافع کارگران در میدان عمل دفاع کنند، نشانه های واضحی از ناکارآمدی به نمایش گذاشته‌اند.

حسنی نژاد تاکید کرد: واضح است که هدف از این لایحه برخورد با نیروی کار است و تنها راه مقابله با آن اعتراضات جمعی است چرا که در این میانه نمی‌توان به دولت و یا مجلس خوشبین بود و انتظار داشت از این مسیر برگردند.

این فعال کارگری در پایان تصریح کرد: عزم واقعی دولت تصویب این لایحه به هر قیمت ممکن است و می‌خواهند کارگران ایران را قربانی شرکت‌های سودجوی چندملیتی کنند، چرا که با این متن پیشنهادی برای آنها فرش قرمز پهن کرده اند که بیایند و سودهای کلان ببرند و در عوض فقر و بیچارگی نصیب بیش از پنجاه درصد از جمعیت ایران که متعلق به طبقه کارگر است، خواهد شد.  

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز