خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار:

راه بهره کشی از کارگران بازشد/ بی‌اهمیت بودن حقوق کارگران در نزد دولت

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۳۵۷

یک عضو کارگری شورای عالی کار می‌گوید: دولت با پس نگرفتن لایحه اصلاح قانون کار از مجلس ثابت کرد که اهمیتی برای افکار عمومی مزد بگیران قائل نیست.

«علی خدایی» در گفت و گو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: لایحه معیوب و ضد کارگری اصلاح قانون کار در حالی  بهار امسال از سوی تیم اقتصادی دولتی به مجلس ارسال شد که پیشتر رئیس همین دولت از وعده گردش چرخ زندگی مزدبیگران حرف زده بود.

وی گفت: همین مسئله مبین بی اهمیت بودن منافع آسیب پذیر در نزد تیم اقتصادی دولت یازدهم است.

این اظهارات در حالی است، که سلمان خدادادی رئیس کمیسون اجتماعی امروز در گفتگویی جداگانه به ایلنا گفت: بررسی لایحه اصلاح قانون کار از روز سه شنبه (27 آذرماه)  آغاز می شود البته دولت می‌تواند با ارسال یک نامه تقاضای استرداد لایحه اصلاح قانون کار را ارائه دهد تا این کار صورت بگیرد.

خدایی با تاکید بر اینکه دولت نمی تواند با فرافکنی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کند، تصریح کرد: دولت لجوجانه اصرار دارد که همزمان از یکسو مسئولیت تدوین و ارسال لایحه معیوب اصلاح قانون کار را به گردن دولت احمدی‌نژاد بیندازد و از سوی مقابل بدون اینکه  بخواهد برای جبران اشتباهی که مدعی است در ارتکاب آن کوچکترین نقشی نداشته، اقدامی کرده باشد، همه تلاش خود را بر به جریان انداختن فرآیند بررسی و تصویب این لایحه در مجلس متمرکز کرده است.

وی ادامه داد: همین مسئله این نشان می‌دهد که به رسمیت شناختن حقوق صنفی کارگران و انجام مذاکرات سه جانبه در روابط کارگر و کارفرما برای دولت یک شعار پوچ و رنگ و رو باخته است.

خدایی که عقیده داردحتی مفاد لایحه اصلاح قانون کار به منزله توهین به شرکای اجتماعی دولت است، گفت: این لایحه اصلاح قانون کار تمام جنبه‌های حقوق بنیادین کار را لگدمال کرده است چنانچهشرکای اجتماعی دولت بر سر ضد کار و کارگری بودن آن توافق دارند.

خدایی در پایان افزود: تیم اقتصادی نشان داد که عملکرد خوبی در زمینه برنامه ریزی برای معیشت اقشار فرو دست ندارد و تنها قصد دارد با قانونی کردن لایحه‌ای که صرفا برای جلب نظر سرمایه گذاری‌‌های خارجی نوشته شده است، راه بهره کشی از کارگران باز نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز