خبرگزاری کار ایران

نرخ بیکاری شهرستان رودبار غیر واقعی اعلام شده است

کد خبر : ۴۱۷۷۶۸

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی نرخ بیکاری اعلام شده شهرستان رودبار را توسط برخی نهاد های دولتی مستقر در استان گیلان را غیر واقعی خواند وگفت: برخلاف اعلام برخی نهاد های دولتی استان گیلان نرخ بیکاری در شهرستان رودبار حدود 30 درصد است.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، منوچهر جمالی  در دیدار با آیت‌الله رضا رمضانی نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه باید مشکلات و کاستی های اشتغال مرتفع شود، گفت: دولت اگر برای بهبود وضعیت اشتغال عزم جدی دارد باید گام عملی بر دارد  .

به گفته وی باوجود تعطیلی تعداد قابل توجه‌ای از واحدهای تولیدی دراین شهرستان درصد بیکاری در رودبار به 30 درصد رسیده و شغل‌های ثابت در آن از بین رفته است.

او با اشاره به تعطیلی کامل معدن زغال سنگ سنگرود و چندین واحد بزرگ تولیدی وصنعتی دیگر در شهرستان رودبار گفت:با تعطیلی کامل این واحد ها ، نرخ بیکاری این شهرستان افزایش یافته که امیدواریم با  احیاء آنها وجایگزینی واحد های صنعتی دیگر در شهرستان نرخ اشتغال نیروی کار به حداکثر  ممکن برسد.

به گفته وی با توجه به اینکه در حال حاضر اجازه احداث واحدهای صنعتی جدید  در استان تهران وسایر شهرهای بزرگ دیگر به سرمایه گذاران  بخش  تولید داده نمی شود  این موضوع فرصت مناسبی است تا با توسعه شهرک های صنعتی شهرستان رودبار  زمینه جذب سرمایه گذاری را فراهم کنیم.

طبق اظهارات وی،به عنوان مثال  شهرک صنعتی لوشان به عنوان یکی از شهرکهای صنعتی مستقر در شهرستان رودبار در حال حاضر با کمبود زمین برای واگذاری به سرمایه گذاری های جدید روبروست  ونیاز است با الحاق زمینهای همجوار  این شهرک صنعتی به آن این مشکل بزرگ برای جذب سرمایه گذاری رفع شود.

جمالی با اشاره به اینکه احیای واحدهای تولیدی  شهرستان رودبار از دیگر برنامه های در اولویت بندی شده مسئولان شهرستان است در ادامه اضافه کرد: احداث یک واحد  پتروشیمی از مصوبات دولت قبلی  است که در حال حاضرپس از آخرین سفر رئیس جمهور فعلی  واعضای هیئت دولت  قرر است به زودی احداث شود که با ساخت آن زمینه اشتغال تعداد زیادی از نیروی بیکار منطقه در آینده نزدیک فراهم خواهد شد.

به گفته این نماینده در حال حاضر برای ساخت پروژه  پتروشیمی با چند سرمایه گذار بخش خصوصی  مذاکراتی انجام شده است که به زودی با یکی از آنها عقد قرار داد خواهد شد.

جمالی در پایان خواستار توجه هر چه بیشتر مسئولان کشور به رونق اقتصادی در این شهرستان شد و گفت: یکی از بهترین میانبر‌ها برای رونق اقتصادی واشتغالدر شهرستان رودبار توسعه زیر ساختهای صنعت کشاورزی  وگردشگری است  چرا که این شهرستان در زمینه کشاورزی بویِژه  در بخش گردشگری دارای استعدادهای خیلی خوبی است که باید تقویت وسرمایه گذاری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز