خبرگزاری کار ایران

عضو کارگری شورای عالی کار:

تصمیم مجلس برای مسکوت گذاشتن اصلاح قانون‌کار/ خواسته کارگران هنوز تامین نشده است

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۶۰۹

یک فعال صنفی کارگری از تصمیم مجلس شورای اسلامی برای مسکوت گذاشتن بررسی لایحه اصلاح قانون کار خبر داد.

علی خدایی با اعلام این خبر به ایلنا گفت: ظاهرا واکنش منفی کارگران به محتوای لایحه اصلاح قانون کار باعث شده است تا نمایندگان مجلس در بررسی این لایحه تردید کنند.

وی گفت: در جریان ملاقاتی که صبح امروز با علیرضا محجوب از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس داشتیم، مطلع شدیم که نمایندگان مجلس فعلا از بررسی لایحه پیشنهادی دولت منصرف شده‌اند.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور گفت: البته خواسته مطلوب کارگران بازگشت لایحه معیوب اصلاح قانون کار از مجلس به دولت است و طبیعی است که تصمیم مجلس به مسکوت گذاردن این لایحه تامین کننده خواسته کارگران نیست.

وی با یادآوری اینکه تا همین یک هفته پیش برخی نمایندگان مجلس بر بررسی لایحه اصلاح قانون کار پافشاری می‌کردند؛ ادامه داد: اگرچه تصمیم به بازپس گیری لایحه اصلاح قانون کار بیانگر نوعی تغییر در مواضع نمایندگان مجلس است اما نظر کارگران هنوز تامین نشده است.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار استان تهران گفت: البته پیش از این مسئولان وزارت کار با مشاهده مخالفت گستره کارگران از آمادگی این وزارتخانه برای بازپس‌گیری  لایحه اصلاح قانون کار خبر داده بودند ولی تا این لحظه از جانب نمایندگان مجلس چنین صحبتی نشده بود.

این فعال صنفی کارگری با بیان اینکه از سوی مخالفان حقوق اجتماعی کارگران به قانون کار هرگز مهلت اجرا داده نشده است، گفت: حالا که صحبت از اصلاح قانون کار درمیان است خواسته کارگران به صورت صریح و روشن اجرای ماده 73 قانون برنامه پنجم توسعه است.

وی افزود: به موجب این ماده قانونی مقررات قانون کار باید در راستای افزایش وزن جایگاه صنفی کارگران در گفتگوهای اجتماعی، به رسمیت شناختن اعتراض صنفی به مثابه یک حق اجتماعی و گسترش حمایت از بیکاران افزایش یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز