خبرگزاری کار ایران

درهای کشورهای اروپایی به روی نیروی کار ماهر ایران گشوده شد

محمد امین سازگارنژاد معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با استفان داوسون معاون وزیر خارجه کشور ایرلند دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش ایلنا،  سازگارنژاد که در راس هیاتی متشکل از مسوولین وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران برای امضاء سند یادداشت تفاهم نامه همکاری با طرفین ایرلندی در زمینه اعزام  نیروی کار به ایرلند سفر نموده است با آقای استفان داوسون معاون خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امور خارجه ایرلند در محل این وزارت دیدار و گفت وگو کرد .

در این دیدار که با همراهی کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند برگزار شد ، طرفین ضمن بررسی زمینه های توسعه همکاری بین دو کشور به مذاکره و گفت وگو  پرداختند .

در ابتدا این دیدار دکتر سازگارنژاد ضمن بیان و تشریح فعالیتهای وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هدف از این سفر را که با دستور دکتر ربیعی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران انجام گرفته است را حمایت دولت از تقویت بخش خصوصی بیان و اظهارکرد: با انجام این سفر در کنار بخش خصوصی و انجمن صنفی کاریابی های بین المللی ایران خواهیم بود تا با حمایت دولت بتوانیم نسبت به تقویت صنعت اعزام نیروی کار ایرانی که غالبا نیز از توانمندی بالایی در بخش فنی و حرفه ای برخوردار می باشند کمک نماییم .

وی تاکید کرد : درهای کشورهای اروپایی به روی میروی کار ماهر ایران گشوده شده است .

در ادامه این دیدار دکتر کچوئیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور ایرلند نیز ضمن اعلام هدف از سفر هئیات ایرانی به کشور ایرلند ، اظهار داشت: ایرلند با داشتن رشد اقتصادی چشمگیر قطعا میتواند با توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران همکاریهای نزدیکی را دنبال نماید.

در ادامه این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران با بیان گزارشی از امضاء یادداشت تفاهم نامه بین ۲ کشور در حوزه اعزام نیروی کار ایرانی در رشته های هتلداری ، آشپزی به ایرلند ، به برخی مشکلات همانند زمان  طولانی صدور روادید و بررسی پرونده متقاضیان اشاره کرد که استفان دامسون اعلام کرد: حتما با هماهنگی مسوولین مربوطه در بخش های مرتبط هماهنگی لازم را در جهت برطرف کردن موانع احتمالی خواهد داشت.      

معاون وزیر امور خارجه کشور ایرلند در حاشیه این دیدار ضمن خشنودی از این دیدار تصریح کرد: ایران کشور با تمدن کهن میباشد و از منابع خوب طبیعی و غیره برخوردار است که ازهمین رو نقش این کشور را در جهان با اهمیت نموده است ، از همین رو خواستار گسترش همکاری های فی مابین با کشور ایران علی الخصوص توسعه روابط اقتصادی هستیم.

کد خبر : ۴۱۳۳۶۲