خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا صورت گرفت؛

تظاهرات سندیکاهای کارگری در آلمان

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۸۰۸

سندیکاهای کارگری آلمان بار دیگر به خیابان‌ها آمدند تا مخالفت خود را با پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا (TTIP) اعلام کنند. سندیکاهای کارگری بر این باورند که این پیمان باعث کنترل سطح دستمزد‌ها و ایجاد محدودیت در برگزاری اعتصابات صنفی می‌شود.

به گزارش ایلنا پس از افزایش فشار آمریکا بر اتحادیه اروپا برای اجرای پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا این بار سندیکاهای کارگری آلمان و سایر نهادهای مدنی به خیابان‌ها آمدند.

اعضا سندیکاها معتقدند اعطای امتیاز تجارت آزاد به آمریکا به نابرابری تجاری می انجامد که بر اثر آن سطح دستمزدهای کارگران کاهش می‌ یابد.

همچنین مخالفان این پیمان تاکید دارند، که این پیمان دست دولت‌ها را در تنظیم مقرارات کسب و کار بیش از گذشته باز خواهد گذاشت که همین به خودی خود بسیاری از آزادی‌های سندیکاهای کارگری از جمله حق اعتصاب برگزاری را محدود می کند.

در مقابل موافقان این پیمان معتقدند با آزاد شدن تجارت خارج و ضوابط بازار کسب و کار حق اعتراضات و برگزار اعتصابات به قوت گذشته ادامه خواهد داشت.

سخنگوی یکی از سندیکاهای کارگری آلمان در این رابطه به رویترز گفت: استدلال موافقان پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا از این رو غیر قابل  پذیرش است که در گذشته آمریکا پیمان‌هایی از این دست با کشورهای آسیای جنوب شرقی داشته است که بر اساس آن حق اعتصاب از کارگران گرفته شده است.

مرداد ماه امسال نیز همزمان با سفر باراک اوباما به آلمان مخالفان این پیمان در چندین  شهر تجمعات گسترده ای را برگزار کردند.

باراک اوباما در همان روز در یک کنفرانس خبری گفته بود که تحت هر شرایطی پیمان تجارت آزاد اروپا و آمریکا اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز