خبرگزاری کار ایران

روز گذشته اتفاق افتاد:

هیات اجرایی وزارت صنعت در کارخانه پلی اکریل مستقر شد/ انتظار کارگران برای دریافت بخشی از مطالبات معوقه

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۷۶۷

به دنبال برپایی اجتماعات صنفی روزهای اخیر کارگران کارخانه پلی اکریل اصفهان سرانجام از روز گذشته اعضای هیات اجرایی برای اداره موقت این واحد صنعتی فعالیت در محل کارخانه حاضر شدند.

تعدادی از کارگران کارخانه پلی‌اکریل اصفهان با اعلام این خبر به ایلنا گفتند: به دنبال تحولاتی که بعد از فوت سهامدار عمده این کارخانه اتفاق افتاده است، وزارت صنعت، معدن و تجارتی افرادی را برای تصمیم گیری در مورد مدیریت موقت این کارخانه انتخاب کرد.

آنها افزودند: ظاهرا این هیات تا پیش از برپایی اجتماعات صنفی روزهای گذشته ما و همکارانمان در داخل کارخانه و مقابل ساختمان استانداری عملکرد علنی و مشهودی نداشت و تنها از زمان خاتمه جلسه‌ای که روز گذشته برای رسیدگی به وضعیت کارخانه پلی اکریل در استانداری اصفهان برگزار شده بود؛ فعالیت علنی خود را آغاز کرد.

برپایه این اطلاعات ظاهرا در جلسه روز گذشته استانداری به هیات اجرایی اداره کننده کارخانه پلی اکریل اصفهان ماموریت داده می‌شود تا هرچه زودتر اقدامات خود را برای از سرگیری فعالیت واحدهای مختلف این کارخانه و اشتغال مجدد 2 هزار کارگر آن آغاز کند.

اگرچه از سرگیری فعالیت خطوط تولید مهمترین خواسته کنونی کارگران کارخانه پلی اکریل است اما با توجه به نزدیکی زمان بازگشایی مدارس و شروع سال جدید تحصیلی این کارگران در حال حاضر خواهان دریافت بخشی از معوقات مزدی خود هستند.

در همین رابطه ظاهرا قرار است برای آغاز مجدد فعالیت کارخانه یک بودجه اعتباری در اختیار اعضای هیات اجرایی قرار داده شود و به همین دلیل کارگران نیز توقع دارند تا دست کم بخشی از مطالبات آنها از محل همین منابع پرداخت شود.

از قرار معلوم همه کارگرانی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در کارخانه پلی اکریل اصفهان مشغول کارند بین 5 تا 6 ماه مزد معوقه طلبکارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز