خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد:

بیش از ۴۰ هزار شغل برای معلولان ساماندهی شده است

asdasd
کد خبر : ۴۱۱۱۹۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تا کنون بیش از ۴۰ هزار شغل برای معلولان ساماندهی شده است، گفت: در بخش مسکن معلولان، تلاش شده تا موضوع مسکن خانواده‌هایی که ۲ معلول و بیشتر دارند برطرف شود.

به گزارش ایلنا، علی ربیعی ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز دانشکار شمع افروز در فلاورجان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مرکز در شهرستان فلاورجان توانسته است با هزینه 1.5 میلیارد تومانی و با سرمایه‌گذاری شخصی، 40 نفر از بانوان معلول را استخدام کند و سازمان بهزیستی اصفهان نیز در پرداخت دستمزد و بیمه مشارکت دارد.

وی افزود: سیاست‌های تشویقی در حوزه مشارکت سرمایه‌گذاری در راستای اشتغال معلولان توسط دولت در نظر گرفته شده است و همچنین سیاست‌های تشویقی در بخش مالیاتی در این بخش در برنامه ششم در نظر گرفته شده است.

وزیر تعاون ،کارو رفاه اجتماعی بیان کرد: تدوین سیاست‌های تشویقی در لایحه حمایت از معلولان، ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به معلولان، ارائه تسهیلات ارزان قیمت صندوق کارآفرینی امید به مددجویان و تشویق کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در حوزه اشتغال معلولان از دیگر سیاست‌های تشویقی دولت در حمایت از ایجاد اشتغال برای معلولان و مددجویان است.

وی گفت: توصیه می‌شود تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در فعالیت‌های کاری خود از معلولان استفاده کنند و در راستای اشتغال معلولان گام بردارند.

ربیعی با بیان اینکه تا کنون بیش از 40 هزار شغل برای معلولان ساماندهی شده است، تصریح کرد: در بخش مسکن معلولان، تلاش شده تا موضوع مسکن خانواده‌هایی که 2 معلول و بیشتر دارند برطرف شود و در برنامه‌های آتی، مسکن خانواده‌ها تک معلول در نظر گرفته می‌شود.

وی در پاسخ به خبرنگاران درباره سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: زمانی که اقتصاد کشور کوچک شده است و 56 درصد کسری داشته است، چه انتظاری داریم تا بخش تعاون سهم خود را 25 درصد افزایش دهد بنابراین به واسطه اینکه اقتصاد کشور کوچک شده است، ضعف در بخش تعاون نیست و این موضوع به کل ظرفیت اقتصادی باز می‌گردد.

وزیر تعاون ،کارو رفاه اجتماعی گفت: تلاش شده تا تعاونی‌های تعطیل شده احیاء شوند، صندوق سرمایه‌گذاری تعاون ضمانت‌های خود را تا 5 و 10 برابر افزایش داده و ضمانت‌گیری خود را تسهیل کرده است.

وی ادامه داد: از سهمیه وامی که برای کل صنایع اختصاص یافته، قسمتی را برای بخش تعاون اختصاص داده‌ایم و تعاونی‌ها در برخی از استان‌ها توانسته‌اند از این تسهیلات 2 هزار و 500 میلیارد تومان بهره ‌ببرند، همچنین تلاش می‌شود در برنامه ششم توسعه سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود.

ربیعی گفت: سیاست دولت بر زنجیره ساختن تعاونی‌هاست و با زنجیره شدن تعاونی‌های تولیدی و مصرفی می‌تواند ظرفیت بالای این بخش را در اقتصاد افزایش داد، اگر سهم سهام عدالت را به بخش تعاون اضافه کنیم، سهم بخش تعاون در اقتصاد کشور افزایش می‌یابد، سهام عدالت سهم تعاون بوده به علت نارسایی که در ساختار سهام عدالت بود سهم تعاون در سهام عدالت لحاظ نشده است.

وی بیان کرد: بیش از 110 هزار تعاونی فعال در سراسر کشور وجود دارد که 16 هزار تعاونی فعال و پایدار در سال‌های 94 و 95 اضافه شده است البته تعداد احیاء تعاونی‌های تعطیل شده را می‌توان به این آمار اضافه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز