خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو:

لایحه اصلاح قانون کار امنیت‌شغلی کارگران را به مخاطره می‌اندازد

اکبر علیپور اعلام کرد که لایحه اصلاح قانون کار هم بهره‌وری را کاهش می‌دهد، هم امنیت‌شغلی کارگران را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: کارگران نگران قانونی شدن لایحه اصلاح قانون کار هستند زیرا بر این باورند که قانونی شدن این لایحه شرایط معیشتی کارگران  و امنیت شغلی آنان را بیش از گذشته به خطر می‌اندازد. همچنین بهره‌وری را کاهش می‌دهد که این به خودی خود با امنیت و نظم عمومی گره خورده است.

علیپور بر تقویت جایگاه تشکل‌های کارگری تاکید کرد و افزود: اگر تشکل‌های مستقل وجود داشته باشند و به استقلال آنها احترام گذاشته شود، یک‌جانبه‌نگری به قانون کار پایان می‌یابد.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو یک‌جانبه‌نگری دولت به قانون کار در راستای حذف شرکای اجتماعی را خطرناک ارزیابی کرد و افزود: این نگاه که در راستای حفظ منافع صاحبان سرمایه و دنبال تامین امنیت سرمایه است سال‌هاست که انتظار جراحی قانون کار را می‌کشد و از هیچ تلاش مذبوحانه‌ای فروگذار نیست.

علیپور فشار این جریان را بر سه دولت گذشته ناموفق ارزیابی و تصریح کرد: البته نمایندگان مردم که توسط کارگران و طبقات محروم انتخاب شده‌اند اجازه جراحی قانون کار در راستای منافع سودجویان را نخواهند داد.

رئیس انجمن صنفی کارگران معدن چادرملو در پایان تاکید کرد: تشکل‌های کارگری با توجه به ماهیت ضد کارگری لایحه اصلاح قانون کار خواهان بررسی این لایحه در شورای‌عالی کار با رعایت سه‌جانبه‌گرایی هستند.

کد خبر : ۴۱۱۰۵۰