خبرگزاری کار ایران

راه اندازی شعبه اقماری تامین اجتماعی متروی تهران

شعبه اقماری تامین اجتماعی شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه(مترو) افتتاح شد و با راه اندازی این شعبه بیش از ٣٠ هزار نفر بیمه‌شدگان اصلی و تبعی مترو از خدمات این شعبه استفاده می کنند.

به گزارش ایلنا، طی مراسمی، شعبه اقماری مترو وابسته به شعبه ١٣ تهران با حضور سعید حسینی، مدیر کل نامنویسی و حساب‌های انفرادی، عادل علائی، مدیر کل فرهنگی و اجتماعی بیمه‌شدگان و ناهید حیدری، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افتتاح شد.

مدیر کل نامنویسی و حساب‌های انفرادی سازمان تامین اجتماعی در جریان این مراسم گفت: ایجاد شعب اقماری به منظور آوردن خدمات اجتماعی به محل کار بیمه‌شدگان است و با نهادینه و اجرائی شدن این طرح ضمن دسترسی آسان کارفرمایان به خدمات سازمان تامین اجتماعی سطح رضایتمندی آنها نیز افزایش خواهد یافت.

سعید حسینی تاکید کرد: با تکیه بر تکنولوژی و فناوری اطلاعات امیدواریم در آینده نزدیک کارفرمایان این خدمات را در منزل دریافت کنند.

وی با اشاره به ثبت‌نام، دقت و صحت اطلاعات ورودی بیمه‌شدگان متروی تهران گفت: نامنویسی الکترونیکی یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان طی سال‌های اخیر بوده و با گسترش و توسعه آن بسیاری از معضلات کاهش می‌یابد.

درادامه این مراسم، مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران با اشاره به فلسفه حمایت‌های تامین اجتماعی از نیروی کار گفت: نظام بیمه اجتماعی به منظور حمایت از نیروی کار در برابر خطرها و رویدادهای طبیعی و غیرطبیعی به وجود آمده و بر پایه مشارکت سه‌جانبه کارگر، کارفرما و دولت شکل گرفته است.

ناهید حیدری افزود: رابطه میان اجزای سه‌گانه این نظام به گونه‌ای تنظیم شده که منابع مالی بیمه اجتماعی بدون اتکا به بودجه دولتی تامین شود و از کفایت لازم برای جبران مخاطرات و حوادثی که نیروی کار با آن مواجه می‌شود، برخوردار باشد.

وی با اشاره به افتتاح شعبه اقماری مترو تحت پوشش شعبه ١٣ غرب تهران بزرگ گفت: در حال حاضر پس از تجهیز شعبه اقماری، در ابتدا بیش از ١٠ هزار نفر بیمه‌شده اصلی شماره S.S.N  دریافت کرده‌اند که در آینده نزدیک این تعداد به بیش از ٢١ هزار نفر بیمه‌شده اصلی افزایش خواهد یافت و به عنوان بزرگترین شعبه اقماری کشور تبدیل خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ افزود: در این طرح به صورت آزمایشی فقط سرویس صدور دفترچه انجام می‌شد که هم‌اکنون به ٨ سرویس (پیگیری سوابق، پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری، بیکاری، اوروتز و پروتز، سربازی، کمک هزینه ازدواج، صدور دفترچه و هزینه کفن و دفن) ارتقا یافته است.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با ارائه خدمات بهتر و باکیفیت‌تر به مخاطبان جلب رضایتمندی بیمه شدگان را فراهم کنیم.

محمد احمدی‌بافنده، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه ضمن تشکر از تلاش‌های  اداره ‌کل غرب تهران بزرگ در تجهیز و راه‌اندازی شعبه اقماری متروی تهران گفت: با توجه به ساماندهی و کنترل و نظارت اداره کل غرب تهران بزرگ بنا داریم در ابتدا بیش از ١١ هزار نفر از بیمه‌شدگان پیمان‌های مختلف مترو که در حال حاضر خدمات خود را از شعبه ١٣ دریافت می‌کنند، به جمع دریافت‌کنندگان خدمات از این شعبه بپیوندند و در آینده نزدیک تمامی پیمان‌ها در سطح تهران را نیز به این شعبه اضافه نماییم.

کد خبر : ۴۰۹۳۳۵