خبرگزاری کار ایران

بازرس کانون عالی کارگران ساختمانی خبر داد؛

سرگردانی ۱۰ هزار کارگر برای نبود تامین اجتماعی در صفی‌آباد

بازرس کانون عالی کارگران ساختمانی کشور می‌گوید در شهر صفی آباد از توابع شهرستان اسفراینِ خراسان شمالی شعبه‌ تامین اجتماعی وجود ندارد.

«محمد باقری»‌در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه شهر صفی آباد در حدود ۱۰ هزار کارگر ساختمانی بیمه شده دارد، گفت:‌ با این وجود  تا این زمان سازمان تامین اجتماعی شعبه‌ای در صفی آباد ایجاد نکرده است.

باقری افزود: از آنجا که کار این کارگران ماهیت فصلی دارد برای یافتن کار و امرار معاش ناگزیر به تردد در شهرهای استان خراسان و حتی تهران هستند.

وی با اشاره به اینکه مسئولان استان خراسان شمالی به وی گفته‌اند که برای ایجاد شعبه تامین اجتماعی باید ۳ هزار کارگر بیمه شده،  به صورت ثابت در یک شهر حضور داشته باشند، افزود: هم اکنون صفی آباد ۶۰ روستا دارد که بیشتر کارگران ساختمانی در آنجا کاری ندارند از این رو برای یافتن کار نمی‌توانند در روستا‌های خود منتظر بمانند.

وی ادامه داد:‌ از این جهت به صرف اینکه بیشتر این کارگران در صفی آباد نیستند، نمی‌توان مردم این شهر را از برخورداری از یک شعبه تامین اجتماعی محروم ساخت.

باقری در پایان افزود:‌ از سازمان تامین اجتماعی خواسته‌ایم به منظور حل مشکلات کارگران ساختمانی صفی آباد  یک شعبه تامین اجتماعی به صورت اقماری و یا موقت در این شهر ایجاد کند.

کد خبر : ۴۰۶۸۸۲