خبرگزاری کار ایران

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی:

ترمیم مزد و مستمری از اهداف دولت است/ منابع بیمه‌کارگران ساختمانی و قالیبافان را فراهم می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۴۰۶۲۶۱

علی ریعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بر کاهش فاصله تورم و سطح دستمزد و مستمری تاکید کرد و ترمیم مزد و مستمری را از سیاست‌های اصلی دولت خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» در سمینار منطقه ای اتحادیه بین المللی تامین اجتماعی (ISSA ( با اشاره به بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی و قالیبافان، اظهار داشت: حتی با وجود کمبود منابع در سازمان تامین اجتماعی بیمه های قالیبافان  و کارگران ساختمانی را قطع نکردیم. اما تلاش می کنیم که از محل هدفمندی یارانه ها  منابع بیمه ای آنهاذ را تمین کنیم، در حقیقت دولت کارفرمای آن قسمت خواهد بود.

وی در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان  و ترمیم مزد و مستمری، گفت:ما سال اول 25 درصد، سال دوم 17 درصد ودر سال سوم 14 درصد مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را افزایش دادیم که این افزایش در جهت جبران فاصله تورم و مستمری ضروری بود.

وی با تاکید بر اینکه ی ترمیم مستمری و مزد از سیاست های اصلی دولت است، اظهار داشت: . کار دیگری که انجام داد این بود کف مستمری تامین اجتماعی را 35 درصد افزایش دادیم بطوری که ارزش ریالی آن کمتر از 900 هزار تومان نشود. البته در قسمت مقرری بگیران صندوق کشوری هم با 20 درصد افزایش مستمری را به 900 هزار تومان رساندیم.

وی با اشاره صندوق روستایی و عشایری افزود: باید روستاییلن بیشتری تحت پوشش این صندوق قرار بگیرند. ضمن اینکه نیاز به کار فرهنگی بیشتری در این خصوص داریم که این صندوق را به یک صندوق بیمه فراگیر اجتماعی تبدیل کنیم. که افراد بتوانند باقیمت های پایین تر از ما بیمه های بازنشستگی بخرند.

وی افزود: باید از طبقات حداقلِ مزد بگیر عدول کنیم و طبقات  پایین تر تعریف کنیم   از این رو این طبقات باید بتوانند بیمه های ارزان خریداری کنند و دولت هم در این امر مشارکت کند.

ربیعی ادامه داد عده‌ای مایل هستند که بیمه گران قیمت تر بخرند تادر هنگام بازنشستگی پول بیشتری دریافت کنند، که ما باید این شرایط را برای آنان فراهم کنیم  اما این به آن معنا است که اجازه بدهیم طبقات بالای حداقل مزد بگیر با بودجهدولت در دوران بازنشستگی از حقوق بیشتری برخوردار شود.

وی با اشاره به بار هزینه‌های طرح بیمه سلامت افزود: 75 درصد طرح تحول سلامت بر دوش بیمه ها است. از این رو بنده به جد معتقد هستم  که وزارت کار ملزم است منابع  پایدار برای ماندگاری همیشه بیمه  ایجاد کند. در ضمن  باید بیمه ها را در کنار صندوق های اجتماعی قرار  دهیم. این از آن جهت دارای اهمیت است که باید   سیاست رفاهی یکپارچهِ  متمرکزی را تعریف کنیم.

و ی با انتقاد از رویکرد کسانی که درمان را از حوزه رفاه جدا می بینند، تصریح کرد:عده ای سعی می کنندد درمان را از حوزه رفاهی جدا کنند که این آسیب زدن به برنامه های رفاهی است و تامین اجتماعی یکپارچه ما را دچار خلل می کند.

وی در خصوص  مسکن حمایتی  و اجتماعی افزود: باید یادآور شد که مسکن مهر انرژی دولت را گرفت. البته دولت توان خود را گذاشته تا مسکن معهر را نهایی کند. بعد از این مسکن اجتماعی در بافت فرسوده و مسکن حمایتی به کمک وزارت مسکن وظیفه اصلی وزارت کار است. در ضمن ما در خصوص  مسکن روستایی، معلولان  و زنان خانوار و کوکان بهزیستی ما 50 هزاز مسکن را هدف گذاری کردیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز