خبرگزاری کار ایران

گروهی از زنان کارگر خاورمیانه و شمال آفریقا:

خشونت علیه زنان در محل کار ممنوع

asdasd
کد خبر : ۴۰۱۲۶۳

جمعی از کارگران زن فعال در اتحادیه‌های کارگری خاورمیانه و شمال آفریقا یک کمپین گسترده تحت عنوان "منع خشونت علیه زنان در محل کار" سازماندهی کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سی و دو کارگر زن فعال در اتحادیه های صنفی از 9 کشور حوزه خاورمیانه و شمال آفریقا یک کمپین راه اندازی کرده اند. این کمپین که توسط خود زنان کارگر و به نفع زنان کارگر سازماندهی شده، "منع خشونت علیه زنان در محل کار" نام دارد.

زنانی که این کمپین را راه اندازی کرده اند معتقدند که زنان بسیاری در محل کار مورد آزار و اذیت کلامی و جنسی قرار می‌گیرند و علاوه بر آن از حقوق شغلی برابر با مردان محرومند. فعالان کارگری و مدنی در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا می‌گویند: زنان شاغل در این مناطق، در معرض آسیب های بسیار قراردارند که این آسیب‌ها سطح مشارکت اجتماعی زنان را کاهش داده است.

این کمپین هم در راستای برابری جنسیتی در سطح جامعه و اقتصاد  است و هم به دنبال افزایش مشارکت مدنی زنان کارگر است.

اتحادیه های کارگری در برخی از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله تونس یکی از اهداف درازمدت خود را  افزایش سطح مشارکت زنان در کنش‌های صنفی و اتحادیه‌ای تعریف کرده‌اند و در همین زمینه، برنامه‌هایی را برای آموزش زنان کارگر توسط خود زنان کارگر در دستور کار قرار داده‌اند.

کمپین منع خشونت علیه زنان کارگر، قرار است با برنامه های اجرایی و آموزشی همراه باشد و شرکت کنندگان در آن، نظرات خود را هم به سطوح بالای اتحادیه‌های صنفی و هم به مقامات مسئول در دولت و نهادهای قانونگزاری ارائه دهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز