خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری مطرح کرد؛

لزوم پایبندی شهرداری‌ها به رعایت حقوق کارگران/ کارگران شهرداری ها از پتانسیل نهادهای صنفی بهره بجویند

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۷۰۶

یک فعال صنفی کارگری با اشاره به تخلفات شرکت‌های پیمانکاری در زمینه عدم پرداخت دستمزد کارگران و تامین امنیت شغلی تاکید دارد که مسئولیت اصلی بر عهده شهرداری‌هاست.

«علیرضا حیدری» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: تخلفات گسترده پیمانکاران شهرداری های سطح کشور در خصوص عدم پرداخت دستمزد و امنیت شغلی بر کسی پنهان نیست و کارگران می‌توانند در خصوص پیگیری و شکایت برای دریافت مطالبات خود به دیوان عدالت اداری مراجعه کنند.

وی افزود: مطابق مصوبه هیات وزیران  در دولت قبل، شهرداری‌ها یه عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی ملزم هستند که خود به صورت مستقیم با کارگران قرارداد ببندند، اما شهرداری‌ها بدون در نظر گرفتن این مصوبه و اعمال شفافیت در انعقاد قراردادهای واگذاری پروژه ها به پیمانکاران که گاها صلاحیت آنها مورد تایید شهرداری‌ها نیست، مرتکب تخلفات زیان باری می‌شوند.

حیدری با تاکید بر اینکه پرداخت معوقات مزدی کارگران  پیمانکاری شهرداری‌ها وجه تضامنی دارد افزود: در صورتی که پیمانکاران  مطالبات کارگران  را پرداخت نکنند، کارفرمای اصلی که همان شهرداری ها باشند ملزم هستند از محل  پولی  که جهت حسن انجام کار در اختیار دارند طلب کارگران را پرداخت کنند.

لازم به ذکر است که کارگران شهرداری های کشور از جمله کارگران ناحیه  4 شهرداری اهواز در ماه های گذشته به دنبال عدم دریافت معوقات مزدی و مزایای خود یک اجتماع صنفی برگزار کردند، اما پس برگزاری این اجتماع صنفی نه تنها مطالبات خود را از پیمانکار و شهرداری  دریافت نکردند، بلکه با شکایت شهردار ناحیه 4 اهواز چند روزی روانه بازداشتگاه شدند.

این فعال صنفی کارگری در انتها با اشاره به اینکه  رابطه کارگر و نهاد صنفی عضو آن یک رابطه وکیل موکلی است، گفت: استیفای حقوق کارگران بر عهده نمایندگان آنان در تشکلات صنفی کارگری است از این رو  کارگران شهرداری ها  می توانند  از پتانسیل نهادهای صنفی کارگری برای پیگیری حقوقشان بهره جویند و تشکلهای کارگری نیز ملزم هستند که به تعهدات خود در این خصوص عمل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز