خبرگزاری کار ایران

جزئیات مربوط به حادثه انفجار شهرک صنعتی شیراز

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۱۲۷

دبیر اجرایی خانه کارگر شیراز با اشاره به انفجار دیگ بخار کارخانه «برنا فوم شیراز» می‌گوید که عدم بررسی پروانه بهره برداری توسط وزارت کار یکی از دلایل وقوع چنین حوادثی است .

«علی راستگو» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت:  این انفجار  در ساعت 8:45 صبح در شهر صنعتی شیراز رخ داد. بلافاصله 6 کارگر زخمی به بیمارستان شهید رجایی منتقل شدند که هم اکنون حال یکی از آنان وخیم است.

آنطور که منابع محلی گزارش داده اند،  شدت انفجار در این کارخانه به حدی بوده که به علاوه بر تخریب کارخانه فوم سازی، به یک کارخانه مبل سازی  در مجاورت خود نیز خسارت وارد کرده است.

این فعال کارگری یکی از دلایل وقوع چنین حوادثی در شیراز و سایر استان‌ها  را عدم بررسی پروانه بهره بردای توسط وزارت کار  دانست و افزود: از سال 1384 وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت که به منظور تسهیل در سرمایه گذاری و تسریع در بهره برداری,  پروانه بهره برداری را به ادارت کار هر استان نفرستد.

وی افزود:  به نظر  می‌رسد یکی از دلایل وقوع چنین حوادثی، بهره برداری‌های عجولانه از صنایعی باشد که باید پس از بهره برداری از سوی بازرسین ادارت کار بر روی آنها نظارت دقیقی  وجود داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

می‌گوید که عدم بررسی پروانه بهره برداری پس از صدور ، توسط اداه کل کار به منظور تسهیل در سرمایه گذاری سبب ساز وقوع حوادث این چنینی است.

«علی راستگو» با اعلام این مطلب به ایلنا اظهار داشت: بر اثر انفجار دیگ بخار کارخانه برنا فوم شیراز که صبح امروز رخ داده است یک کارگر کشته و 6 نفر زخمی شدند که حال یکی از کارگران وخیم گزارش شده است.

راستگو یکی از دلایل وقوع چنین حوادثی را عدم بررسی پروانه بهره برداری توسط اداره کل کار استان دانست و افزود: از سال 1384 به بعد وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت به منظور تسهیل در بهر برداری و سرمایه گذاری پروانه بهره برداری را جهت بررسی به اداره کل کار هر استان نفرستد که به نظر بنده همین موجب شده تا حوادثی از این دست در سطح کشور به وقوع بپیوندد.

 

 

 

 

بر اثر انفجار دیگ بخار در کارخانه‌ تولید فوم در شهر صنعتی شیراز یک کارگر کشته و 5تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از آتش نشانی شیراز، این حادثه صبح امروز (سه شنبه، 19 مرداد ماه) در یک کارخانه‌ای تولید فوم در شهر صنعتی شیراز رخ داده است که در نتیجه آن دست کم یک کارگر کشته و 5 کارگر دیگر زخمی شده‌اند.

براساس اعلام رسمی آتش‌نشانی شیراز، این حادثه که حوالی ساعت 8:45  به علت انفجار دیگ بخار  دریکی از کارخانه‌های مستقر در  شهر صنعتی شیراز که در زمینه تولید فوم  فعالیت داشت  اتفاق افتاده است که در نتیجه آن یک نفر درجا کشته و پنج نفر دیگر به دلیل شدت جراحات وارده  توسط عوامل امداد ونجات به بیمارستان شهید رجایی شیراز انتقال داده شدند.

بر اساس این گزارش شدت انفجار در این کارخانه به حدی بوده که به علاوه بر تخریب کارخانه فوم سازی، به یک کارخانه مبل سازی  در مجاورت خود نیز خسارت وارد کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز