خبرگزاری کار ایران

به دلیل پرداخت نشدن مطالبات مزدی:

قفل زندگی کارگران «قفل کار» 15ماهه شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۸۸۲

دست کم 35کارگر قراردادی و رسمی کارخانه «قفل کار» در استان قزوین بابت 15 ماه مزایای مزدی پرداخت نشده، طلبکارند.

این منابع کارگری به ایلنا گفته‌اند: حدود 35 کارگر در کارخانه قفل کار که  در زمینه تولید قفل و یراق آلات درب‌های چوبی در شهرک صنعتی البرز قزوین فعالیت دارد، مشغول کارند.

از قرار معلوم از این تعداد حدود 9کارگر رسمی و 26 کارگر دیگر قراردادی هستند که دستمزد همگی آنها با تاخیر به صورت الحساب پرداخت می‌شود.

براساس گفته‌های این کارگران، تاخیرهای به وجود آمده باعث شود تا در حال حاضر میانگین طلب مزدی هرکدام از این افراد با احتساب مزایای عیدی تا 15 ماه برسد.

این کارگران با بیان اینکه تقریبا از دوماه قبل فعالیت  تولیدی این واحد  به دلیل فراهم نشدن مواد اولیه تولید به حداقل ظرفیت رسیده است ، افزودند: بهانه کارفرما برای تامین نکردن مواد اولیه تولید (ورق وسرب) کمبود منابع مالی است.

طبق اظهارات کارگران  قفل کار بخشی از مشکلات کارگران مربوط به تعویق در پرداخت حق بیمه به تامین اجتماعی است که  کارفرما  از مرداد ماه سال  93 آن را به تعویق انداخته است.در مورد تمدید دفتر چه های درمانی کارگران هم گفته می شود که در حال حاضر با مساعدت اداره تامین اجتماعی دفتر چه های در مانی کارگران هر ماه تمدید اعتبار می شود.

در عین حال به نقل از این کارگران کار گفته می شود روز گذشته (18 مرداد ماه) بخشی از تجهیزات وماشین آلات این کارخانه از سوی اداره تامین اجتماعی به دلیل بدهی بیش از دو میلیارد تومانی این واحد توقیف شد.

به گفته کارگران قفل کار، بی‌توجه‌ای کارفرما در پرداخت مطالبات معوقه آنها وسایر نهاد های دولتی وخصوصی باعث شده است تا آنها  نگران از دست داد ن شغل خود باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز