خبرگزاری کار ایران

عضو هیات اجرایی خانه کارگر غرب تهران:

مناسبات سوداگرانه مجالی برای حقوق نیروی کار نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۳۸۷۹۹۵

عضو هیات اجرایی خانه کارگر غرب تهران تاکید دارد تا زمانی که سیستم تولید و توزیع ثروت در ایران بر محور نگرش سوداگرانه اداره می‌شود پیگیری مطالبات صنفی کارگری امری دشوار خواهد بود.

«حسن کوه خواهی» در گفتگو با ایلنا با اشاره به اینکه واحدهای تولید کشور هم اکنون با کمتر از نصف ظرفیت کار می‌کنند، اظهار داشت: غلبه مناسابت سوداگرانه بر روابط صنعتی تولید محور باعث شده نادیده گرفته شدن مطالبات صنفی کارگران در مناسابات اقتصادی شده است.

وی یادآور شد: وقتی نظام اقتصادی به سمت مناسبات سوداگرانه کشیده می‌شود در نتیجه روابط عوامل موثر بر تولید نیز در جهت تامین منابع بیشتر سوداگران درگرون خواهد شد و از آنجایی که جایگاه نیروی کار به هیچ وجه در صف سوداگران جایگاهی ندارند پس در نتیجه منافع آنها تضییع می‌شود.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر غرب تهران ادامه داد: مطالبات صنفی کارگران چیزی غیر از تامین امینت معاش، اشتغال و برخورداری از حمایت‌های اجتماعی نیست که پیگیری تمامی این مطالبات تنها در صورت برقراری مناسبات اقتصاد صنعتی امکان پذیر است.

وی افزود: از آنجا که در مناسبات سوداگرانه تولید صنعتی در رده آخر قرار دارد، معدود سرمایه‌گذاران صنعتی نیز به سمت فعالیت‌های سوداگرانه تشویق می‌شوند و در نتیجه پیگری مطالبات صنفی کارگران مسئله‌ای بی‌معنی تلقی می‌شود.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر غرب تهران عملکرد دولت‌ها در جهت حمایت از تولیدکنندگان داخلی را در حد «شعار و وعده»‌ دانست و افزود:‌ دولتمردان باید با کمک با اعطای مشوق‌های مالی و بخشودگی جرایم مالیاتی تولیدکنندگانی را که واقعا مایل هستند با ایجاد اشتغال به ساماندهی بازار کار اقدام کنند، به عرصه بیاورند.

کوه خواهی با انتقاد از بانک هایی که وام ها را به اسم تولید به واردکنندگان می‌دهند، اظهار داشت: در سال‌های گذشته موارد متعددی از این دست مشاهده شده که صرفا به دلیل نفوذ که این افراد در سیستم بانکی دارند توانسته‌اند به اسم تولید همه نوع کالایی را به صورت گسترده وارد کنند.

عضو هیات اجرایی خانه کارگر غرب تهران در پایان اظهار امیدواری کرد که نگاه‌های کوتاه مدت و کوته نگرانه در مدیریت سرمایه های داخلی به سمت نگاه های بلند مدت و توسعه زا میل کند تا بیش از این شاهد صنعتی زدایی نباشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز