خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

سرمایه اجتماعی را تضعیف نکنید

asdasd
کد خبر : ۳۸۶۷۶۳

در پنجمین همایش ملی تکریم کارفرمایان نمونه، که با حضور وزرای دادگستری و تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و نمایندگان تشکل‌های عمده کارفرمایی کشور برگزار شد، سازمان تامین‌اجتماعی از ٣٣ کارفرمای نمونه منتخب کشوری تجلیل کرد.

به گزارش ایلنا در این همایش که با هدف تقدیر از تولیدکنندگانی که در شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی، جریان تولید کشور و اشتغال جوانان را حفظ کردند، برگزار شد؛ علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صاحبان اصلی سازمان تامین‌اجتماعی، کارگران و کارفرمایان هستند و تکریم آن‌ها سنت درستی است که انگیزه‌های بیشتری در آن‌ها برای چرخش چرخ‌های اقتصادی کشور و محافظت و پاسداری از منابع و کارکردهای ارزشمند سازمان تامین‌اجتماعی ایجاد می‌کند. دکتر علی ربیعی با بیان اینکه باید در آینده‌ای نه‌چندان دور خیل عظیم کارجویان را پاسخگو باشیم اظهار داشت: باید خودمان را آماده پاسخگویی به آنان کنیم. این واقعیت جامعه ماست.

وی افزود: اقتصاد ما سال‌ها معدل خروجی اشتغالش صفر بوده است. ما این وضعیت را تحویل گرفته‌ایم و باید جامعه‌ای را به سرمنزل مقصود برسانیم که اعتماد اجتماعی میان همه اقشار و طبقات آن تضعیف شده است.

ربیعی تاکید کرد: امروز مسئله ما این است که چگونه از وضعیت فعلی بیرون برویم؟ چگونه باید در کنار یکدیگر کار کنیم؟ باید این وضع را تغییر دهیم تا بیش از این مدیون فرزندان خود که نسل‌های آینده کشور هستند، نباشیم.

وی گفت: باید حیثیت و شرف و هرچه در توان داریم را تقدیم این ملت کنیم تا از این شرایط عبور کنیم. باید امثال شورای راهبردی شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی را گسترش دهیم و در کنار یکدیگر کار کنیم.

وزیر تعا. ن، کار و رفاه اجتماعی افزود: در این مدت سعی خودمان را کرده‌ایم که در کنار یکدیگر ماندن و کار کردن برای آبادانی کشور را یاد بگیریم. هرچه در توان داشته‌ایم در طبق اخلاص قرار داده‌ایم تا از تامین‌اجتماعی متصلب عبور کنیم و به تامین‌اجتماعی انعطاف‌پذیر برسیم.

ربیعی تاکید کرد: در حمایت ازمشاغل سخت و زیان‌آور و بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان پیشگام شده‌ایم. اما این‌ها کافی نیست و باید به فرا‌تر از این‌ها فکر کرد.

وی چگونگی خلق اشتغال بیشتر را مورد توجه قرار داد و گفت: حتی در ماهیت سرمایه‌گذاری و نوع مشاغلی که می‌خواهیم ایجاد کنیم باید با یکدیگر همفکری کنیم که به چه سمتی برویم. دنیا برای ما درس‌هایی دارد. بسیاری از کشور‌ها، نه از ما نخبگی بیشتری داشته‌اند و نه اتفاق خاصی برایشان افتاده است. به اعتقاد من، جریان تولید و ایجاد شغل نیاز به مباحثه و تبادل‌نظر بیشتر با کارفرمایان دارد تا بتوانیم برای آن راه‌حل پیدا کنیم.

ربیعی به حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و اظهار داشت: به ما کمک کنید. چه باید کرد تا از نام و نشان داخلی محافظت کنیم؟ چه اقداماتی لازم است تا نام‌ها و نشان‌های ملی دوباره احیا و توانمند شوند یا نام و نشان‌های جدید خلق شوند؟

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سامان جدید را باید تجربه کنیم و در ارتباطات عمودی- افقی در شبکه‌های اجتماعی کارآفرینی تجدیدنظر کنیم، گفت: نظام‌های تولید خودمان را باید بیشتر به یکدیگر پیوندبزنیم. باید بیشتر تحقیق و توسعه را به یکدیگر اتصال دهیم.

وی تصریح کرد: درست است که نوید سرمایه‌گذاری خارجی داده می‌شود، اما چشم‌انداز فوری برای سرمایه‌گذاری خارجی نداریم.

ربیعی گفت: موسسات مالی باید موتور توسعه و حرکت باشند، اما متاسفانه در این دو سه هفته با غوغاهایی که عده‌ای ایجاد کردند، جسارت موسسات ما را کاهش دادند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به‌ هرحال اتصال مالی موتور توسعه مالی است که به کمک آن می‌‌توانیم در آینده بازار سرمایه‌ای به وجود بیاوریم که اعتماد در آن حرف اول را بزند. ما یک خانواده در کنار یکدیگر هستیم.

وی تاکید کرد: فراموش نکنیم که به هم خوردن منابع و مصارف برای ما دشواری‌هایی ایجاد کرد. امکان بقا و دوام صندوق بین‌نسلی در تامین‌اجتماعی تقریبا از بین رفته بود. تامین‌اجتماعی تبدیل به آلت و ابزاری انتخاباتی شده بود. با دیدگاهی انسانی و صادقانه آن روزهای سخت را در کنار یکدیگر گذراندیم.

ربیعی با بیان اینکه در روزهایی که تامین منابع مالی سخت بود در کنار ما ماندید. امروز حملاتی به این سازمان می‌کنند که اصلا بویی از حقیقت در آن نیست. جایی در یک مجموعه بیمه‌ بازرگانی پولی پرداخت شده، اما نشان تامین‌اجتماعی را روی آن می‌زنند! سوال من این است که چرا اینقدر به تامین‌اجتماعی حمله می‌کنند! من امروز با اطمینان به شما می‌گویم که تامین‌اجتماعی امروز حیاط‌ خلوت هیچ‌کس نیست.

وی ادامه داد: بالا‌ترین حقوق هیئت‌مدیره در سازمان تامین‌اجتماعی ١١ میلیون تومان است. مدیرعامل این سازمان نصف حقوق خود را دریافت می‌کند اما گویی همه آمده‌اند در این سازمان خیمه زده‌اند که ببینند چه اتفاقی افتاده است! این فضاسازی‌ها برای مردم غیرقابل قبول است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این اتفاق‌ها نه‌تن‌ها سرمایه اجتماعی دولت بلکه سرمایه اجتماعی نظام را هدف قرار داده است، گفت: ابتدا «دولت یارانه‌حذف‌کن» را در برابر دولت «یارانه‌‌پرداز» مطرح کردند. بعد «دولت اشرافی‌گری و مردم فقیر» را شعار دادند و تبلیغ کردند.

وی ادامه داد: فقر به دو شکل به وجود می‌آید. وقتی یک‌سری گروه‌های اشرافی سرمایه‌های مردم را به یغما ببرند، طبیعتا مردم فقیر می‌شوند. درآمدهای عظیم ارزی را هدر دادن فقر ایجاد می‌کند. دولت یازدهم دولتی سالم است و با سلامت کار می‌کند.

ربیعی گفت: می‌خواهند در تن سالم این دولت ناکارآمدی به وجود بیاورند، اما توجه ندارند که سرمایه اجتماعی نظام تحلیل می‌رود.

وی تصریح کرد: دولت یازدهم با مردم صادق است و صادقانه هم با دریافت‌های نامتعادل و هرگونه کاستی دیگری برخورد می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جامعه تفاوت دولت سالم را، که در آن تعدادی فیش پرداخت نامتعادل علنی شده، با دولتی که خود تولیدکننده روابط ناسالم بوده، می‌فهمد. فراموش نکرده‌ایم که داعیه‌داران این جریان متعلق به‌‌ همان دولتی هستند که٧۵٠ میلیارد دلار در آن گم‌وگور شد، که می‌توانست فقر را کم کند و عدالت را افزایش دهد و تامین‌اجتماعی را سرپا نگه دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز