خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران صنایع چوب وکاغذ «چوکا» مقابل درب کارخانه

در پی تشدید اعتراضات صنفی کارگران صنایع چوب وکاغذ «چوکا» صبح امروز جمعی از کارگران در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزد وحق بیمه مقابل درب ورودی کارخانه تجمع کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، جمعی از کارگران از مجموع بیش از ۸۰۰ کارگر که در صنایع چوب وکاغذ چوکا اشتغال دارند، برای چندمین بار در ماه جاری در اعتراض به تاخیر در پرداخت دستمزد و حق بیمه در سه ماه گذشته مقابل درب ورودی این کارخانه تجمع کردند.

این کارگران می‌گویند دست‌کم طی یکسال گذشته کارفرمای صنایع چوب وکاغذ چوکا به بهانه شرایط بد اقتصادی، حقوق و بیمه آنان را با تاخیر پرداخت کرده است. به همین دلیل کارگران مرتبا در این واحد صنعتی دست به اعتراض صنفی می‌زنند.

آن‌ها با یادآوری اینکه پیش از این نیز در واکنش به بدقولی کافرما تجمع مشابهی را در روز شنبه (پنجم تیر ماه) مقابل درب کارخانه انجام داده بودند؛ افزودند: این تجمع که با حمایت خانواده‌های کارگران همراه بود در ‌‌نهایت منجر به درگیری کارگران با عوامل کارفرما شد.

براساس گزارش یکی از کارگران، در اجتماع صبح شنبه کارگران چوکا با مسدود کردن درب‌های ورودی کارخانه مانع ورود برخی مدیران کارخانه به محل کارشان شده‌اند.

به گفته وی، با بحرانی شدن وضعیت کارخانه صبح امروز دوشنبه اعضای شورای تامین استان جلسه‌ای را در محل استانداری برای بررسی وضعیت کارخانه و کارگرانش برگزار کرده‌اند. به همین دلیل اجتماع صبح امروز دوشنبه کارگران با وعده رسیدگی موقت خاتمه یافته است.

این کارگر در ادامه افزود: با گذشت بیش از ۷ روز از شروع ماه تیر هنوز کارفرمای صنایع چوب وکاغذ چوکا به وعده خود مبنی بر پرداخت حداقل بخش از مطالبات معوقه کارگران عمل نکرده است.

بر اساس گزارش یکی دیگر از کارگران؛ آنان دستمزد سه ماه جاری را به همراه حق بیمه از کارفرما طلب دارند.

به گفته وی، پیش از این مطالبات معوقه کارگران بیش از ۴ ماه به همراه حق اضافه‌کاری‌های سال ۹۴ بود که کارفرما اردیبهشت ماه سال جاری معوقات مربوط به سال ۹۴ را یکجا تسویه حساب کرد.

5150

کد خبر : ۳۸۵۰۸۵