خبرگزاری کار ایران

کارگران فولاد زاگرس:

وزارت کار به وضعیت‌مان رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۷۷۴

کارگران فولاد زاگرس می گویند: صندوق فولاد به عنوان یکی از سهامداران اصلی کارخانه منتظر دستور کتبی مسئولان ارشد وزارت کار برای پرداخت دستمزد معوقه آنها است.

جمعی از کارگران فولاد زاگرس که در روزهای گذشته برای پیگیری مطالبات خود به تهران آمده بودند در تماس با ایلنا از عدم پاسخگویی مسئولان خبر دادند.

به گفته این کارگران، صندوق کارکنان  فولاد  به عنوان یکی از سه سهامدار اصلی فولاد زاگرس منتظر تایید مسئولان وزارت کار برای پرداخت سهم خود از دستمزد معوقه 28 کارگر فولاد زاگرس است.

از قرار معلوم، حدود چهل روز پیش از این،  مدیریت این صندوق نامه ای خطاب به وزیر کار نوشته است که تا کنون این نامه بی پاسخ مانده است.

این کارگران که پس از انحلال کارخانه فولاد زاگرس در اسفند 92 مقرر شد برای امورات نگهبانی و مراقبت در کارخانه باقی بمانند می گویند: 9 ماه بدون دستمزد از کارخانه مراقبت کردیم و اکنون خواسته مشخص ما رسیدگی وزارت کار به وضعیت ما و تسهیل پرداخت معوقات مزدی است.

به گفته این کارگران روز یک شنبه یکی از مقامات وزارت کار  قول داده است وضعیت آنها را از طریق قائم مقام وزیر پیگیری کند.  

از قرار معلوم، از سه سهامداری که پس از انحلال کارخانه متعهد به پرداخت دستمزد این 28 کارگر شدند، فقط صندوق بازنشستگی کشوری به تعهد خود عمل کرده و تامین اجتماعی و صندوق فولاد از زیر این مسئولیت شانه خالی کرده اند. صندوق فولاد انجام این تعهد را به دستور کتبی وزیر کار منوط کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز