خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

کمیسیون کارگری استان فارس به بازگشایی I.T.I رای داد

asdasd
کد خبر : ۳۷۸۱۴۹

کمیسیون کارگری استان فارس در جلسه‌ای که روز گذشته در خصوص رسیدگی به مشکلات کارگران کارخانه صنایع مخابراتی راه دور شیراز برگزار کرده بود با فروش مزایده‌ای اموال باقیمانده این واحد تولیدی مخالفت کرد.

«مهرزاد مویدی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: کمیسیون کارگری استان فارس این تصمیم را با رویکرد بازگشایی دوباره این واحد تعطیل شده صنعتی اتخاذ کرده است.

کارخانه صنایع مخابراتی راه دور شیراز (I.T.I) از حوالی سال 86 تا به امروز تعطیل شده است و در روزهای گذشته گروهی از افرادی که در گذشته به عنوان کارگر در این واحد تولیدی مشغول کار بودند با برپایی چادرهایی در محوطه این واحد تولیدی خواستار وصول مطالبات معوقه خود شده بودند.

به گفته مسئول نهاد صنفی کارگران استان فارس اعضای کمیسیون کارگری این استان در جلسه روز گذشته خود براساس برنامه پیشنهادی که از سوی مالک کارخانه در خصوص بازسازی خطوط کارخانه و راه اندازی مجدد آن ارائه شده بود موافقت کردند و در نتیجه فروش مزایده‌ای اموال این کارخانه منتفی شد.

مویدی که از قرار معلوم این بار در جلسه کمسیون کارگری استان فارس حضور داشته است می‌گوید: طبق گفته کارفرما در صورت لغو مزایده، این واحد تولیدی ظرف مدت یک ماه فعالیت خود را با حداکثر ظرفیت نیروی انسانی آغاز خواهد کرد.

این مقام صنفی کارگری استان فارس افزود: قطعا راه‌اندازی یک واحد تولیدی تعطیل شده برای جامعه کارگری خبری خوشایند است اما در عمل این کار بزرگی است زیرا نزدیک به یک دهه از تعطیلی کارخانه می‌گذرد.

وی در عین حال با محق دانستن خواسته‌های صنفی کارگران سابق این واحد صنعتی گفت: نگرانی این کارگران از بابت اینکه هنوز موفق به وصول طلب مزدی خود نشده‌اند کاملا به جاست و باید به آنها حق داد که نسبت به این مسئله خوشبین نباشند.

پیش از این اعلام شده بود که بانک ملی ایران در مقام یکی از بستان‌کاران اصلی کارخانه صنایع مخابراتی قصد دارد تا با فروش مزایده‌ای باقیمانده اموال کارخانه مطالبات خود را وصول کند و انتشار همین خبر باعث شد تا کارگرانی که هنوز بابت مطالبات مزدی و سنوات پایان کار از کارفرمای سابق خود طلبکارند تجمعات اخیر را در محوطه این کارخانه برپا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز