خبرگزاری کار ایران

کارخانه دامکو لارستان با بیش از ۴۰ کارگر تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۶۰۹۲

تولید کارخانه لبنیات « دامکو» لارستان به دلیل مشکلات مالی متوقف شد و تمامی کارگران این مجموعه بیکار شدند.

به گزارش ایلنا، کارخانه لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان  که در زمینه تولید محصولات لبنی فعالیت دارد از اول خرداد ماه سال جاری (۹۵) به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم اکنون بیکارشده‌اند.

در این زمینه منوچهر عابدی راد مدیرعامل شرکت تعاونی لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان با تایید این خبر به ایلنا گفت:  کارخانه دامکو بیش از این ۱۳۵ نیروی کارگری دائم و نزدیک به ۴۰  کارگر قرار داد موقت داشت که در سه شیفت ‌کاری  در بخش های مختلف کارخانه مشغول کار بودند.

او با بیان اینکه قبل از تعطیلی کارخانه ناچارشدیم تعداد کارگران این کارخانه را به حداقل ۴۰ نفر کاهش دهیم افزود: با تعطیلی کامل کارخانه تمامی ۴۰ کارگر  با میانگین سوابق کار ۱۱ تا ۱۳ سال را برای دریافت بیمه بیکاری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان معرفی شده اند.

او در توضیح علت  تعطیلی کارخانه دامکو گفت: شرکت دامکو از سال ۸۸ که به اعضای هیئت مدیره جدید واگذار شد دچار مشکلات مالی عدیده‌‌ای بود با این حال به هرشکل  ممکن  اعضای جدید توانستند بخشی از مشکلات  مالی کارخانه را که ناشی از بدهی های بانکی بود مرتفع کنند.

او در ادامه افزود: بیش از ۵ سال است که این واحد تولید  هیچگونه سرمایه در گردشی ندارد به همین دلیل بارها از بانک درخواست تسهیلات کردیم اما اداره امورمالیاتی لارستان به دلیل بدهی های  سابق از پاسخ دادن به استعلام بانک های وام دهنده خودداری می کند.

عابدی راد در ادامه با اشاره به سابقه ۱۵ساله کارخانه دامکو در تولید محصولات لبنب در ادامه تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ کارگر بصورت غیرمستقیم در بخش های مختلف همانند نمایندگی ها , راننده، حامل محصولات وبخش فروش .. فعالیت داشتند که هم اکنون  با مشکل جدی روبرو شده اند.

 این کارفرما در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از اداره دادگستری  لارستان به دلیل صدور احکام قضایی در خصوص بدهی های بانکی کارخانه دامکو اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی واقدام عمل  فقط با حمایت دستگاهای مختلف دولتی محقق خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت  می بایستی دست از حمایت تولید کنند گان داخلی برندارد ودر این میان بین قاچاقچیان کالا و تولید  کنند گان داخلی یکی را انتخاب کند، ابراز داشت: با توجه به وضعیت فعلی بیکاری تنها تولید است که می تواند معیشت کارگران را تأمین می کند .

به گفته وی اگر به صورت مشخص دولت می خواهد به اشتغال و صنعت کمک کند باید سرمایه را به صنایع وارد کند تا دوام بیاورند و این موضوع تنها راه  نجات تولید کنند گان  خواهد بود و از قاچاق روز افزون کالا  نیز جلوگیری می کند.

طبق اظهارات وی شرکت دامکو بیش از ۴۰ نمایندگی فعال در جنوب کشور داردکه بین سال‌های ۸۹ تا ۹۲ روزانه بیش از ۷۰ تُن  از۴۸ نوع محصول  از قبیل خامه، دوغ، ماست، شیر،پنیر تولید  می کردهاست

به گفته مدیرعامل دامکو  محصولات تولیدی  این کارخانه مورد قبول کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین افغانستان، پاکستان، عراق بوده و در د سال های ۹۲ وتا ۹۳ بیش از ۳۰۰تن محصول لبنیاتی  تولیدی این کارخانه  از طریق گمرک به کشورهای خارجی صادر شده‌اند.

وی سرمایه این شرکت را بیش از ده میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: ازدولت ومجلس می خواهم طبق تاکیدات  مقام معظم رهبری  برای اجرای اقتصاد مقاومتی مدرخصوص اعطای تسهیلات به واحدهای کوچک و بزرگ دارای بدهی  کمک کنند تا ضمن تامین معاش کارگران شاغل در کارخانه هاچرخ اقتصاد بچرخد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز