خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

واگذاری بیمه های بیکاری به کاریابی‌ها مفسده انگیز است

asdasd
کد خبر : ۳۷۵۱۶۶

یک فعال صنفی کارگری تاکید دارد که واگذاری بیمه های بیکاری به کاریابی‌ها که خود ذی نفع مالی می‌باشند مفسده انگیز است.

«فرامرز توفیقی» در گفتگو با ایلنا با اشاره به روند پرداخت بیمه‌های بیکاری اظهار داشت: از قرار معلوم وزارت کار قصد دارد کلیه مراحل دریافت بیمه بیکاری از قبیل احراز صلاحیت فرد متاقضی برای دریافت بیمه بیکاری، تشکیل پرونده و پرداخت بیمه را به کاریابی‌ها  واگذار کند که این خلاف قانون و مفسده انگیز است.

توفیقی با اشاره به روند پرداخت بیمه های بیکاری افزود: ادارات کاریابی در حال حاضر با وجود دریافت مبالغی از کارگران دریافت کننده مقرری بیمه بیکاری معرفی شده اند قادر نیستند به یافتن شغل برای وی نیستند اما با اجرایی شدن رویه‌ جدیدی که وزارت کار دنبال آن است؛ معلوم نیست که سرنوشت کارگران بیکار شده‌ای که قرار است مقرری بگیر بیمه بیکاری باشند، چه خواهد شد.

مطابق ماده 6 قانون بیمه بیکاری پس از اینکه ثابت شد بیکاری فرد غیر ارادی بوده برای وی بیمه از 6 ماه تا 3 سال با توجه به وضعیت تاهل و تجرد وی برای او بیمه بیکاری مقرر می گردد و پس از آن  به ادارات کاریابی معرفی می‌شود.

گفتنی است روز چهارشنبه هفته گذشته جمعی از کارگران با ارسال نامه‌ای به وزیر کار خواستار این شدند که واگذاری بیمه بیکاری به کاریابی‌ها متوقف گردد.

آنها در این نامه تاکید کرده بودند که این واگذاری خلاف قانون  و به زیان منافع کارگران است و فقط به خروج بنگاه‌های کاریابی از رکود کمک می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز