خبرگزاری کار ایران

معطلی کارگر ان اخراجی کاشی خزر برای دریافت طب مزدی

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۰۲۶

با گذشت بیش از 4 ماه از توقف فعالیت کارخانه کاشی خزر(از بهمن ماه 94) در استان گیلان ، هنوز برای پرداخت معوقات مزدی و مقرری بیمه بیکاری حدود 400کارگر این واحد معدنی اقدامی صورت نگرفته است.

کارگران این واحد صنعتی در تماس با ایلنا گفتند: تعطیلی محل کار آنها بهمن ماه سال گذشته (94) و در زمانی اتفاق افتاد که کارفرما به دلیل مشکلات ناشی از کمبود منابع مالی، فعالیت خود را در  دو خط تولید کاشی کف و دیوار متوقف کرد و از آن زمان تاکنون حدود 400 کارگر بدون دریافت معوقات مزدی بیکار شده‌اند.

آنها می‌گویند: که علاوه بر  چندین ماه مزد معوقه، کارفرما هنوز همه مزایای مربوط به سنوات وعیدی وپاداش سالهای 93 و 94 را به کارگران مشمول پرداخت نکرده است..

به گفته این کارگران روند تعدیل کاشی خزر نخستین بار از تیر ماه سال گذشته با اخراج 75 نفر از مجموع 500 کارگر این واحد تولیدی آغاز شد.

آنها در ادامه در مورد سرنوشت خود و دیگر همکاران تعدیل شده گفتند:  هنوز فرصت دریافت مقرری بیمه بیکاری برای مجموع کارگران اخراجی کارخانه کاشی خزر در اداره کار شهرستان رشت فراهم نشده و همین مسئله آنها را در موقعیت سخت بدی مالی  قرار داده است.

طبق اظهارات این کارگر پس از توقف فعالیت کارخانه و بیکار شدن کارگران کاشی خزر، مسئولان وعده پی گیری بازگشت بکار وپرداخت مطالبات کارگران را دادند اما تا کنون اتفاقی رخ نداده و کارگران همچنان در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز