خبرگزاری کار ایران

ار ابتدای خرداد ماه جاری؛

قطعات بتنی گیلان با 170 کار بصورت کامل تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۳۹۷۵

یک منبع خبری در کارخانه قطعات بتنی گیلان از تعطیلی کامل این واحد تولیدی و بیکاری حدود 170 کارگر این کارخانه خبر داد.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولیدی گزارش کردند، کارخانه قطعات بتنی گیلان که در زمینه تولید انواع  کانال های پیش ساخته وقطعات بلوکی  در استان گیلان فعالیت دارد، از اول خرداد ماه  جاری (۹۵) به دلیل مشکلات مالی تعطیل و تمامی کارگران آن هم اکنون بیکارشده‌اند.

این کارگران که بصورت میانگین بین ۱۵ سال سابقه کار دارند، در ادامه درباره وضعیت خود می‌گویند: از مجموع 170 کارگر حدود 120 نفربصورت خدماتی تحت نظارت شرکت پیمانکاری   فعالیت داشتند.  در عین حال حدود 80 نفراز کارگران با استفاده از مزایای بیمه بیکاری از اردیبهشت ماه بدنبال دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند ومابقی کارگران  هنوز وضعیت مشخص ندارند.

به گفته وی در حال حاضر به صورت موقت در این کارخانه یک راننده جرثقیل ،یک کارگر باربر وحدود سه کارمند اداری برای رسیدگی به امور کارخانه  مشغول کارند.

کارگران می‌گویند شرایط تولید در کارخانه قطعات بتنی گیلان بسیار  خوب بود و آنچه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده است وصول نشدن مطالبات معوقه از نهادهای دولتی همانند استانداری ،شهرداری واداره آب وفاضلاب .. وهمچنین بهم خوردن قرار داد فروش با چندین خریدار دولتی  دیگراست.

در ادامه یکی از کارگران قطعات بتنی درباره مطالبات معوقه خود  وهمکارانش افزود: کارگران این واحد تولیدی از ابتدای فروردین ماه سال جاری دستمزد نگرفته‌اند. علاوه بر دستمزد، کارگران سنوات سال 93 عیدی وسنوات سال 94 خود را از کارفرما طلب دارند.

وی همچنین درباره معوقات بیمه‌ای  کارگران شاغل در کارخانه گفت: علاوه بر تعویق در پرداخت دستمزد ، کارفرما هر ماه حق بیمه کارگران را با دست کم یک ماه تاخیر(به تامین اجتماعی پرداخت می کرده است به طوریکه هر چند  ماه از سال دفترچه‌های درمانی خانواده‌های کارگران فاقد اعتبار بوده است.

به گفته این کارگر«قطعات بتنی گیلان » که سال‌ها دارای تولید و بازار فروش خوبی بود اما از چند ماه قبل کارفرما به دلیل نامناسب خواندن شرایط تولید بدنبال تعطیلی کارخانه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز