خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:

هزینه تعویض کارت مهارت ۱۳ برابر گران شد

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی استان تهران از افزایش حدود ۴۰ هزار تومانی هزینه تعویض کارت مهارت فنی برای کارگران ساختمانی انتقاد کرد و گفت این هزینه به نسبت گذشته ۱۳ برابر زیاد شده است.

 «حسین ناطق» در این باره به ایلنا گفت: هزینه تعویض کارت مهارت فنی برای هریک از کارگران ساختمانی حدود ۳ هزار تومان تمام می‌شد اما اخیرا سازمان فنی حرفه‌ای با انعقاد تفاهم نامه‌ای این موضوع را به اداره پست محول کرده واداره پست از هر یک از کارگران متقاضی مبلغ ۴۰ هزار تومان دریافت می‌کند.

این فعال حقوق صنفی کارگران ساختمانی با اشاره به سرگردانی کارگران ساختمانی متقاضی تعویض کارت مهارت در مراکز فنی حرفه‌ای کشور افزود: در حال حاضر سازمان فنی حرفه‌ای حدود ۳ میلیون کارت مهارت فنی صادر کرده است که حدود نیمی از کارگران ساختمانی که کارت مهارت در دست دارند؛ متقاضی تعویض آن هستند.

به گفته رئیس انجمن صنفی بنایان و کارگران سفت‌کار ساختمانی استان تهران در هر یک از مرکز فنی حرفه‌ای روزانه حدود ۵۰۰ کارگر ساختمانی برای تعویض کارت مهارت فنی مراجعه می‌کنند که از افزایش هزینه تعویض کارت و طولانی شدن پروسه ارائه مدارک از فنی حرفه‌ای به اداره پست که حداقل یک روز کاری آنان را می‌گیرد؛ اعتراض دارند.

ناطق در ادامه در باره افزایش هزینه صدور کارت مهارت فنی کارگران ساختمانی نیز تصریح کرد: نرخ صدور کارت مهارت فنی نیز برای هریک از کارگران ساختمانی از ۱۵ هزار تومان به ۱۸ هزار تومان افزایش یافته است.

کد خبر : ۳۶۹۷۵۶