خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

شکست طرح تحول سلامت معلوم است/ وزارت بهداشت دنبال ادغام درمان تامین اجتماعی نباشد

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۶۳۰

عضو اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری می‌گوید: مدیران وزارت بهداشت همچنان برای سرپوش گذاشتن بر طرح شکست خورده تحول سلامت خواستار بلعیدن منابع صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند.

«اکبر قربانی» در گفتگو با ایلنا با اشاره به افزایش تعرفه‌های هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های دولتی اظهار داشت: بصورت مشخص مدیران پزشک مسلک وزارت بهداشت با اجرای طرح تحول سلامت تنها به افزایش نجومی درآمد هم صنفان خود کمک کرده‌اند و در عمل رفتار ویترینی آنها هیچ نفعی برای مردم نداشته است.

قربانی افزود: به عنوان نمونه هزینه سونوگرافی در مراکز درمانی دولتی در گذشته 50 هزار تومان بود هم اکنون با کمتر 300 هزار تومان انجام نمی‌شود، اما اتفاقی که افتاده این است که این بار صندوق درمانی بیمه‌های اجتماعی هستند که باید به جای بیماران این هزینه را پرداخت کنند.

دبیر خانه کارگر غرب تهران ادامه داد: برای همین طبیعی است که با استمرار این قانون صندوق‌های درمانی تجمیع شده در سازمان نظام بیمه سلامت به مرز ورشکستگی نزدیک می شوند و در این شرایط اصرار وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در سازمان بیمه سلامت تنها حکم داروی آرامبخش را دارد.

وی با تاکید بر اینکه صندوق درمان تامین اجتماعی متعلق به کارگران است و کارگران اجازه نمی‌دهند کسی به آن دست اندازی کند، گفت: کارگران با زحمت‌های شبانه روزی ودست مزد‌های پایین حق درمان خود را به صندوق واریز می‌کنند به امید آنکه در روزهای بیماری خدمات مناسب و ارزان از مراکز درمانی طرف قرارداد با تامین اجتماعی دریافت کنند.

قربانی ادامه داد: حال وزارت بهداشت که قبلا همه طرح ها و پیشنهاداتش  برای دسترسی به صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی شکست خورده است قصد دارد تا بار دیگر از فرصت باقیمانده مجلس کنونی برای پیشبرد این خواسته نامعقول استفاده کند.

دبیر کمیته بیمه و درمان اتحادیه پیشکسوتان بااشاره به اصل 29  قانون اساسی تصریح کرد: بنابر این هرچند برخوردارشدن  از بیمه‌های اجتماعی حق قانونی همه شهروندان است اما رویه‌ای که وزارت بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت اتخاذ کرده بیشتر به نوعی استفاده ابزاری از این اصل قانونی شباهت دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز