خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:

نظارت اداره کار بر ایمنی کارگاه‌های ساختمانی ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۹۵۹

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان سروآباد علت بالا بودن آمار حوادث کارگران ساختمانی را ناشی از عدم نظارت کافی توسط بازرسان اداره کار می‌داند.

«میکائیل صدیقی»، رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان سروآباد در این خصوص به ایلنا گفت : درپی بالا رفتن آمار حوادث کارگران ساختمانی انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان بر آن شد که طرحی را به اداره کار پیشنهاد دهد که بر اساس آن بازرسان انجمن صنفی کارگران ساختمانی همراه با بازرسین اداره کار در کلیه مراحل ساخت پروژه در چند نوبت در محل حضور پیدا کنند.

صدیقی با تاکید بر اینکه بازرسین ادراره کار قالبا تنها پس از وقوع حادثه در محل کارگاه ساختمانی حاضر می‌شوند، افزود: نظارت‌ها توسط بازرسین اداره کار در کارگاه در پروژهای ساختمانی دولتی در سطح مطلوبی قرار دارد اما در قسمت کارگاه های آزاد نظارت‌ها بسیار ضعیف است و همین موجب شده که آمار حوادث کارگران ساختمانی بالا برود.

روز گذشته رسانه‌ها به نقل از «بهزاد دماری»، معاون موسسه ملی تحقیقات سلامت ایران گزارش دادند که سالانه 20 هزار حادثه شغلی در ایران رخ می دهد که نزدیک به 15 هزار مورد از آن مربوط به کارگران ساختمانی است.

همچنین مطابق آمار سازمان پزشکی قانونی در فاصله سال های 1383 تا 1393 حدود 12 هزار 436 نفر در حوادث کار جان خود را از دست دادند که 51 درصد آن به حوادث ساختمانی مربوط می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز