خبرگزاری کار ایران

مسئول کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

افزایش امنیت شغلی مهمترین خواسته کارگران/ شرکای اجتماعی به تکلیف خود عمل ‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۶۶۰۹۸

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید در آستانه روز جهانی کارگر، جامعه کارگری از دولن و بخش کارفرمایی انتظار دارد تا در ماه‌های باقیمنده از سال جاری برای تامین امنیت شغلی نیروی کار گام بردارند.

اولیا علی بیگی با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار اخیر خود با کارگران کشور عنوان کردند: در محیط کار مهم‌ترین وظیفه نیروی کار، انجام کار درست و باکیفت است و این درست‌‌ همان وظیفه است که جامعه کارگری همواره در تمامی موقعیت‌های زمانی و مکانی مشغول انجام آن بوده‌است.

این فعال صنفی کارگری با اشاره به اینکه در روز شنبه یازدهم اردیبهشت ماه جامعه کارگری ایران به استقبال برگزاری مراسم روز جهانی کارگر خواهد رفت، افزود: در این روز کارگران مهمترین خواسته خود را که همانا برخورداری از امنیت شغلی است فریاد خواهند زد و در مقابل از سوی شرکای اجتماعی آنها این انتظار می‌رود که برای تامین خواسته‌ یاد شده گام جدی بردارند.

رئیس هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور بابیان اینکه کار درست و باکیفیت زمانی انجام می‌گیرد که جامعه کارگری از امنیت شغلی برخوردار باشد، گفت: دولت و خصوصا اعضای تیم اقتصادی کابینه باید طوری برنامه ریزی کنند که دست کم در مهلت باقیمانده از سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیده شده است شمار کارگران اخراجی و کارگاه‌های تعطیل شده کاهش یابد.

وی بابیان اینکه کارگران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی همواره تاکنون در کنار نظام و انقلاب ایستاده‌اند، گفت: تامین خواسته کارگران سنگ زیربنای اقتصاد مقاومتی است و در حال حاضر این مسئلان دولتی و کارفرمایی هستند که باید با توجه به این خواسته بنیادین زمینه رشد و شکوفایی اقتصادی کشور را فراهم کنند.

مسئول کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: مشکل امروز کارگران نبود امنیت شغلی است و این فقدان امنیت در قالب تمدید نشدن قراردادهای موقت کار، جابجایی پیمانکار و یا تعطیلی واحدهای تولیدی باعث می‌شود تا نیروی انسانی متخصصی که تحت عنوان کارگر در بازار کار کشور مشغول فعالیت است نتواند به رسالت اصلی خود که همانا انجام کار درست و باکیفیت است عمل کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز