خبرگزاری کار ایران

در چهارمین روز از هفته کارگر ۹۵؛

ششمین جشنواره فرهنگی و هنری کارگر ایرانی برگزار شد

ششمین جشنواره فرهنگی و هنری کارگر ایرانی عصر امروز برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم محسنی شهردار منطقه 9، محسن سرخو رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران  و عمارتی مدیر فرهنگی و هنری شهرداری منطقه 9 سخنرانی کرد همچنین در حاشیه مراسم از کارگران هنرمند خانه کارگر وکارگران هنرمند فرهنگسرای کار توسط مدیران شهرداری و مسوولان خانه کارگر تقدیر شد.

محسن سرخو رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران در این مراسم با بیان اینکه شورای شهر تهران دو وظیفه در راستای اعتلای مقام کارگر دارد گفت: این دو وظیفه عبارت است از رسیدگی به امور کارگران شهرداری و رسیدگی به امور کارگران شهر تهران.

وی افزود: ما در مراسمی که همه ساله به یاری شورای شهر برای تقدیر کارگران برگزار می کنیم قصد داریم مشکلات کارگران در حوزه های مختلف شهری را نشان دهیم.

وی ادامه داد: باید حقوق قانونی کارگران را که مصداق حق الناس است را از کارفرمایان بخش خصوصی پس بگیریم.به این منظور نباید  با شعار اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی اشتباه گرفته شود.

وی گفت: امیدواریم در سال 95 آمار بیکاری کاهش پیدا کند و قدرت چانه زنی کارگران در مذاکرات مزدی بالا رفت  ضمن اینکه حق و حقوق کارگران ضایع نشود.

وی در پایان تصریح کرد: عده ای قصد دارند با شعار یارانه 250 هزارتومانی مردم را فریب دهند اما ما به مردم هشدار می دهیم که این عده قصد دارند و افزایش هزینه های دیگر و بالابردن قیمت ارز یارانه هارا بپردازند این که خود به زیان مردم است بنده اعتقاد دارم به جای این کار باید درمان را رایگان و اشتغال را توسعه و جان مردم حفظ شود.

کد خبر : ۳۶۵۷۰۳