خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های هفته کارگر سال 95 تشریح شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۴۰۳۳

در نشست خبری مشترکی صبح امروز با حضور معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیرکل خانه کارگر برگزار شد، ویژه برنامه‌های هفته کار سال 95 تشریح شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا «محمد مهدی حیدریان» معاون فرهنگی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدای این نشست خبری گفت: امسال سال ویژه‌ای برای حوزه کار و فعالیت و تلاش است، انتخاب شعار سال امسال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، راهنما و خط مشی اساسی امسال است که تبلور و بستر اصلی آن حوزه کار و تلاش است.

وی افزود: هفته پیش‌رو مزین به نام کارگر و قدردانی از تلاش کارگران است، تقارن این دو و شروع سالی که به این شعار متصف است با هفته کارگر که اختصاص به قدردانی از تلاشگران حوزه جهاد در سازندگی و آبادانی کشور دارد تقارن مبارکی است و امیدواریم که بتوانیم ملحم از این شعار و این تقارن به سهم خودمان در ایجاد زمینه مناسب برای تلاش و فعالیت نگه‌دارندگان اصلی‌ترین ستون اقتصاد مملکت و ستون ایجاد رفاه برای آحاد مردم کوشا و موثر باشیم.

حیدریان تصریح کرد: امسال به رسم هرساله نامگذاری هایی برای روزهای مختلف هفته کارگر به جهت تمرکز بر ابعاد مختلف کار و تلاش و توجهی که در این حوزه باید بشود برگزیده شده است.

معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: روز اول هفته کارگر فردا یکشنبه به نام کارگران، امام و انقلاب نامگذاری شده و به سنت حسنه هرساله تجدید میثاق با بنیانگذار جمهوری اسلامی عنوان و عمده فعالیت حضور روز اول را به خود اختصاص خواهد داد. در این روز زمینه آشنایی بیشتر جامعه کار و تلاش با اهداف امام و انقلاب را در این روز متذکر خواهیم بود.

وی افزود: در روز دوشنبه دومین روز هفته کارگر به نام کار، سلامت و نشاط اجتماعی نامگذاری شده که اگر کار با سلامت همراه نباشد که خود موثر در تامین سلامت است نشاط اجتماعی حاصل نخواهد شد و این سه ویژگی پیوسته به هم در برنامه‌های متفاوت در سطح کشور ابعاد مختلفش بحث و بررسی خواهد شد.

حیدریان ادامه داد: در سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه سومین روز هفته کارگر به نام کارگر، بازنشسته امید به آینده و تامین اجتماعی نامگذاری شده است.

وی گفت: از ابتدا که ما با نیروی کار و کارگران شروع می‌کنیم تا سرانجام تلاش و فعالیت دوره اول کارگران تا به دوره دوم که ورود به بازنشستگی است انشالله در یک برنامه منسجم و پیوسته حاصل آن باید امید به آینده باشد. در این روز به این ویژگی‌ها پرداخته و توجه خواهد شد.

معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: چهارشنبه هشتم اردیبهشت چهارمین روز هفته کارگر به نام کارگران، اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی نام گرفته و امیدواریم که مشخصاً در تبیین هرچه بیشتر راهبردهای مقام معظم رهبری و تلاش برای رسیدن به یک نقشه راه در استقرار اقتصاد مقاومتی حاصل برنامه‌های این روز باشد.

حیدریان ادامه داد: پنجشنبه نهم اردیبهشت ماه پنجمین روز هفته کارگر به نام زنان، کار و توسعه اجتماعی نام گرفته است. حضور فعال زنان در عرصه‌های مختلف کار و تلاش و موضوعات اجتماعی، ضامن توسعه اجتماعی است و انتخاب این نام و هم‌کناری این عناوین قصد تبیین این جهت را دارد.

وی تصریح کرد: جمعه دهم اردیبهشت مطابق با روز ششم هفته کارگر به نام کارگر، مهارت و معنویت نام گرفته است. در این روز الزام و تعیین‌کننده بودن مهارت در انجام کار چه به جهت ایمنی و چه به جهت راندمان و بهره‌وری کار و هر دوی اینها در ذیل معناگرا بودن نیروی کار و تلاش و جهان‌بینی کارگر مراد و مقصودی است که در جمهوری اسلامی معنا می‌شود و انشالله در این روز هم برنامه‌های مختلف سراسری متوجه این معنا خواهد بود.

معاون فرهنگی – اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در هفتمین روز هفته کارگر که مطابق با یازدهم اردیبهشت ماه است روز کار و کارگر نامگذاری شده است که روز جهانی کار نیز همین روز است، در این روز تلاش کارگران سختکوش ما در طول سال گروه‌های کاری مختلف و کارفرمایان یا مدیران واحدهای تولیدی متفاوت بعد از یک سال با ارزیابی نتایج کار با معرفی کارگر نمونه، گروه کار نمونه و واحدهای نمونه کاری این روز را به پایان خواهند رساند تا پیام تجلیل و نشان دادن مسیر و تاکید و الگو قرار دادن همکاران  کارگری باشد که موفق شدند شاخصه‌های مختلفی را که در آیین‌نامه‌های مختلف کارگر نمونه و گروه کار نمونه است تا بتوانند توفیق یابند و به بالاترین رتبه‌ها دست یابند. اینها الگو و راهنمایی برای دیگر کارگران در سال پیش‌رو خواهند بود.

برنامه‌های هفته کارگر سال 95 تشریح شدبرنامه‌های هفته کارگر سال 95 تشریح شد

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز